اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک خبر داد

راه‌اندازی حوزه علمیه برادران در شهرستان آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: حوزه علمیه برادران در آینده نزدیک در شهرستان آبیک راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی حوزه علمیه برادران در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گردهمایی روحانیون شهرستان آبیک که در دفتر امام جمعه شهر خاکعلی برگزار شد، اظهار داشت: روحانیون باید علاوه بر تشویق مردم به شرکت در نماز جماعت در مساجد، زمینه حضور گسترده مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه شهرهای آبیک و خاکعلی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای جمعه برخی از روحانیون شهرستان آبیک در مساجد نماز جماعت اقامه می‌کنند، افزود: این امر پذیرفته نیست بلکه روحانیون باید مردم را به سمت نماز جمعه سوق دهند.

این مسئول ادامه داد: حضور مردم در صفوف نماز جمعه سبب می‌شود وحدت و انسجام بین مردم افزایش یافته و تن دشمنان به لرزه در آید.

حسینی اضافه کرد: در قرآن کریم و روایات ائمه معصومان (ع) بر اقامه نماز جماعت و جمعه تأکیدات فراوان شده است که مطلوب است روحانیون با تشویق مردم به این فرایض الهی در راستای تقویت اعتقادات دینی و قرار گرفتن مردم در مسیر قرآن کریم و اهل بیت (ع) گام‌های مؤثری بردارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بر تبلیغ روحانیون در زمینه شرکت بانوان در آزمون حوزه علمیه خواهران در این شهرستان تأکید کرد و افزود: حوزه علمیه برادران در آینده نزدیک در شهرستان آبیک راه‌اندازی می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: روحانیون در ایام ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه اطهار (ع) باید برنامه‌های منسجم داشته باشند تا مردم بتوانند به نحو احسن از برنامه‌ها استفاده لازم را ببرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که «چون عید نوروز فرا رسد خود را بشوی، پاکیزه‌ترین لباس‌ها را بپوش و با خوشبوترین عطرها خود را معطر کن» که مطلوب است انسان در آستانه فرا رسیدن نوروز به احادیث وارده از ائمه اطهار (ع) رجوع کند.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول