اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی اعتراض به کشتار شیعیان در پاکستان

روحانیون قزوین کشتار شیعیان را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: طلاب مدارس حوزه علمیه استان قزوین در اعتراض به کشتار شیعیان در پاکستان به دست عوامل رژیم صهیونیستی و وهابی در این استان تحصن کردند.

روحانیون قزوین کشتار شیعیان را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و با حضور جمعی از طلاب، مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز وهابیت با همکاری آل سعود برای نشر تفکر وهابی در دیگر کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود: حتی آمریکا و صهیونیست از گسترش فرقه وهابیت در نگرانی و ترس عجیبی به سر می‌برند که باید بیش از پیش هوشیار باشیم.

این مسئول با اشاره به کشتار شیعیان پاکستان به دست گروه وهابی عنوان کرد: شیعیان کشور پاکستان بسیار مظلوم بوده و در غربت به سر می‌برند، زیرا در این کشور هیچ کس از این شیعیان حمایت نمی‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: این کشتار وحشیانه در پاکستان مایه ننگ و شرمساری کشورهایی است که از این گروه حمایت می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: در کشورهای سوریه و پاکستان جریانی در حال شکل‌گیری است که هم جنبه عقیدتی داشته و هم جنبه سیاسی دارد و کشورهای عربستان و قطر با سرمایه‌گذاری کلان درصدد اختلاف بین شیعه و سنی و آتش افروزی بیشتر در کشور سوریه هستند.

وی به نقش کشور انگلیس در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: انگلیس وقتی وارد حکومت عثمانی شد، در کشورهای اسلامی به دنبال دو هدف مهم بود.

این مسئول اضافه کرد: یکی از این اهداف گسترش و ترویج وهابیت بود که حتی در شهر قزوین وهابیت به حدی گسترش یافت که سرانجام شهیدثالث را در محراب عبادت هنگام نماز صبح به شهادت رساندند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دیگری ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی است که می‌توانند از این راه به بسیاری از اهداف خود دست یابند.

حسینی به نقش مهم روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز این کشور بیش از همه به روحانیت احتیاج دارد بنابراین باید در جذب روحانیت در کشور بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به مسئله سوریه بیان کرد: امروز کشور سوریه با همه کمک‌هایی که کشورهایی نظیر قطر، عربستان، آمریکا و صهیونیست برای سرنگونی این کشور به آن‌ها کردند ولی تمام این کمک‌ها که برای حمایت از تروریست‌ها تاکنون انجام شده منجر به شکست خودشان شده و به فضل الهی پیروزی بزرگ نصیب ملت سوریه می‌شود.

انتهای پیام/77001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول