اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه فارس عنوان کرد

مدارس امین پذیرای سفرهای نوروزی روحانیون

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: تجهیز چند مدرسه امین برای سفرهای نوروزی طلاب و روحانیون را در دستور کار داریم.

مدارس امین پذیرای سفرهای نوروزی روحانیون

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: حوزه علمیه فارس در زمینه فراهم آوردن امکانات مسافرتی برای روحانیون و طلاب بسیار مظلوم است.

وی افزود: یکی از تاسف‌های ما این است که در زمینه پذیرش سفرهای روحانیان به شیراز  زیرساخت‌های مناسبی نداریم چرا که روحانیون نیز مانند تمام مردم به استراحت و سفر نیاز دارند.

رحیمی‌صادق اضافه کرد: پیگیر این هستیم که تعدادی از مدارس امین فارس را که زیر نظر حوزه علمیه اداره می‌شوند برای روحانیون و طلابی که از سراسر کشور برای مسافرت به شیراز می‌آیند آماده کنیم.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: برای حضور مبلغان در نقاط گردشگری در ایام نوروز آمادگی لازم در حوزه و مدارس علمیه به وجود آمده است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس خاطرنشان کرد: کارشناسانی مورد نیاز به قم اعلام شده و با ستاد تسهیلات نوروزی نیز هماهنگی‌هایی را داشته‌ایم که در کنار دستگاه‌های تبلیغی مانند اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و میراث فرهنگی روحانیون حوزه‌های علمیه نیز در کمپ‌ها و مناطق گردشگری نوروزی حضور فعال داشته باشند.

رحیمی‌صادق در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مقام معظم رهبری بیش از هر کسی از ارتحال آیت‌الله خوشوقت متاثر و داغدیده شدند و این امر جایگاه آن مرحوم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله خوشوقت با اینکه در اوج فقاهت، علم و عرفان بودند شخصیتی کتوم داشتند که به دلیل همین کتوم بودن در عرف جامعه چندان شناخته شده نبودند و امروز نیز بسیاری تنها از طریق افراد ویژه‌ای که با ایشان مرتبط بودند شخصیتشان را شناختند.

این مسئول ابراز داشت: ولایتمداری ناب آیت‌الله عزیزالله خوشوقت و همین طور آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی کم‌نظیر بود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: آیت‌الله خوشوقت در اوج عرفان و علم، بازوی بسیار قوی و مستحکم برای مقام معظم رهبری بودند.

رحیمی‌صادق، خاطرنشان کرد: بزرگان در جامعه ما فراوان وجود دارند، اما امیدواریم خداوند خلا وجود ایشان را به گونه‌ای در مقطع فعلی جامعه که مقطع حساسی است جبران کند.

وی بیان داشت: در مسائل حساس مانند انتخاباتی که پیش رو داریم به امثال آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله تهرانی نیاز داشتیم، اما مطمئن هستیم که خداوند متعال خلا وجود این علمای بزرگ را در کشور امام زمان (عج) پر می‌کند.

این مسئول افزود: مقام معظم رهبری در بیشتر موارد تواضع کرده و نماز میت علما را به علمای دیگر واگذار می‌کردند، اما برای ارتحال آیت‌الله خوشوقت و همچنین آیت‌الله تهرانی خود مقام معظم رهبری نماز میت خواندند و از سوی دیگر با این تعبیرات و تاثر و تاسف از ایشان سخن گفتند که این‌ها رابطه ویژه بین این شخصیت‌های بزرگوار و رهبری را نشان می‌دهد.

به گفته وی، این رابطه‌ها شخصی نیست بلکه برای الفتی الهی بین قلوب بوده که در راستای تحکیم اهداف مکتب و دفاع از نظام و ولایت شکل گرفته است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول