اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبر داد

آغاز به کار سامانه آموزش مجازی روحانیون از ابتدای 92

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری از راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی برای روحانیون خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد از بسته‎های آموزشی تولید شده و در سامانه قرار گرفته و از آغاز سال 92 قابل استفاده است.

آغاز به کار سامانه آموزش مجازی روحانیون از ابتدای 92

حجت الاسلام حمید احمدی در حاشیه همایش روحانیون عتبات عالیات منطقه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، اظهار کرد: دلیل اصلی آموزش، بی‌سوادی روحانیون نیست، بلکه دلیل اصلی ارائه خدمات بهتر به زائرین است و اینکه حفظ سرمایه انسانی روحانیت مثل همه سازمان‎ها در گرو به روز کردن اطلاعات است.

احمدی تصریح کرد: روش‎های متفاوت تبلیغی در عتبات وجود دارد که هر روش خود نیازمند ارائه یکسری روش‎ها، مهارت‎ها و آموزش‎های خاص است، البته در خراسان‎رضوی نیز فعالیت‎هائی مبنی بر تشکیل کارگروهی برای ارائه آموزش‎های لازم جهت به روز کردن اطلاعات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‎های لازم برای روحانیونی که قصد رفتن به عتبات را دارند شامل مواردی چون مقتل‌شناسی، تاریخ و سیره، شناخت عراق و مباحث مرتبط با سفر عتبات عالیات شامل قرائت و مداحی ادعیه و زیارات که زائران از روحانی انتظار دارند، است.

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری افزود: بحث جدیدی در زمینه آموزش مطرح است با عنوان سامانه آموزش مجازی که به دلیل اشتغال روحانیون و صرفه‌جوئی در زمان و مکان، راه‎اندازی شده است و در حال حاضر حدود 50 درصد از بسته‎های آموزشی تولید شده و در سامانه قرار گرفته و از آغاز سال 92 قابل استفاده است.

احمدی یادآور شد: بخشی از این بسته‎ها نیز که جنبه مهارتی دارند در قالب کارگاه‌های شکل گرفته در مشهد از اواسط اسفندماه سال جاری برگزار می‎شود.

وی بیان کرد: لازمه استفاده از این سامانه آشنائی روحانیون با کامپیوتر است که آموزش دوره‎های کامپیوتر نیز در دفتر بعثه واحد خراسان، قابل دریافت و یادگیری است.

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت:برای زائران عتبات عالیات نیز بسته‎های آموزشی تهیه شده است و قرار است در سال 92 تبلیغات بیشتری برای استفاده عموم صورت گیرد.

احمدی اضافه کرد: 80 جلسه آموزشی از اماکن، شناخت وضعیت عراق، تاریخ امامان، قرائت ادعیه و احکام عمومی و مسائل امنیت سفر تولید شده و در سامانه آموزش مجازی برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

وی در راستای بحث سامانه مجازی گفت: در این سامانه امکان دیگری با عنوان تالار گفت‎وگو مطرح است به این معنا که زائر وارد سامانه می‎شود، سوال خود را می‌پرسد و روحانیون و کارشناسان نیز پاسخ می‎دهند که البته بیشترین سوالات در حوزه آداب، اخلاق و احکام است.

مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: از دیگر برنامه‎های مهم در بحث آموزش، استخراج الگوهای متنوع و متعدد تبلیغی توسط کارگروه شکل گرفته در خراسان است که روحانیون از بین این الگوها هر کدام را به سلیقه خود انتخاب می‌کنند و همان را به عنوان روش تبلیغی خود بر می‌گزینند.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول