اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین خبر داد

توزیع میوه ایام نوروز مردم قزوین با قیمت مصوب در 100 پایگاه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: میوه ایام نوروز مردم این استان با قیمت مصوب در 100 پایگاه سطح این استان توزیع می‌شود.

توزیع میوه ایام نوروز مردم قزوین با قیمت مصوب در 100 پایگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدی‌ها در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: میوه مورد نیاز مردم این استان برای مصرف در ایام نوروز تهیه و ذخیره شده که شامل حدود 400 تن سیب و هزار و 250 تن پرتقال است.

وی با اشاره به قیمت این کالاها افزود: سیب سرخ با قیمت هر کیلو هزار و 500 تومان، سیب زرد هزار و 400 تومان و پرتقال با قیمت هزار و 500 تومان در پایگاه‌های توزیع میوه استان قزوین عرضه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: از این تعداد پایگاه توزیع میوه، 36 پایگاه برای توزیع پرتقال و سیب با قیمت مصوب پیش‌بینی شده است که از 26 اسفند ماه سال جاری آغاز به کار کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به استقبال خوب شهروندان از نمایشگاه‌های بهاره تصریح کرد: نمایشگاه‌های بهاره با 300 غرفه در سطح این استان و برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها برپا شد که مورد استقبال خوب شهروندان استان قزوین قرار گرفت.

جمشیدی‌ها با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه‌ها موجب تعدیل در قیمت‌ها شده است، تصریح کرد: همچنین برای کیفی‌سازی محصولات ارائه شده در این نمایشگاه‌ها از 80 واحد تولیدی برتر این استان برای شرکت در این نمایشگاه‌ها دعوت به عمل آمد تا به این طریق مردم استان قزوین محصولات مورد نیاز خود را بدون واسطه خریداری کنند.

وی با اشاره به توزیع مواد پروتئینی و میوه در حد مورد نیاز در نمایشگاه بهاره عنوان کرد: در نمایشگاه بهاره امسال 50 تن مرغ با قیمت چهار هزار و 800 تومان و 20 تن گوشت قرمز با قیمت 17 هزار و 200 تومان توزیع شد.

این مسئول اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان با توزیع مرغ منجمد هر کیلو چهار هزار و 800 تومان، مرغ تازه پنج هزار و 700 تومان، گوشت تازه 25 هزار تومان و منجمد 17 هزار و 200 تومان، برنج هندی هر کیلو سه هزار و 900 تومان، برنج آرژانتینی دو هزار و 350 تومان و برنج تایلندی هزار و 650 تومان نقش مهمی در جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ایفا کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح ویژه نوروزی عنوان کرد: در طرح ویژه نوروزی که از 15 اسفند ماه سال جاری در سطح این استان آغاز شده با همکاری مشترک با دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، اداره غله و تعزیرات حکومتی برای نظارت بر کیفیت کالاها، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها از واحدهای صنفی سطح استان قزوین بازرسی شد.

جمشیدی‌ها ادامه داد: در این بازرسی‌ها هفت هزار و 304 مورد پرونده تشکیل شد که از این تعداد بیش از 620 مورد مربوط به نمایشگاه‌های بهاره و 844 مورد نیز تخلف اصناف بود.

به گفته وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف بیش از چهار میلیارد و 193 میلیون و 440 هزار ریال است که در مورد کالاهای مختلف مانند قند و شکر، کاغذ، سیب‌زمینی، پودر شوینده، حبوبات، غلات، مصالح ساختمانی و حمل و نقل درون شهری اعمال شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شماره تلفن 124 از ساعت هشت صبح تا هشت شب برای پاسخگویی به شکایات شهروندان پیش‌بینی شده و در مدت 20 دقیقه پس از بررسی تخلف در صورت صحت پرونده تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به فعالیت 400 بازرس در سطح این استان بیان کرد: حدود 60 درصد از این بازرسان، بازرس افتخاری سازمان هستند که برای تنظیم بازار در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

جمشیدی‌ها با اشاره به اینکه 70 درصد گزارشات مردمی منعکس شده به سازمان صحت داشته است، افزود: از 253 مورد گزارش مردمی که از طریق شماره تلفن 124 اعلام شده 152 مورد تخلف ثابت شده و 101 مورد نیز غیر تخلف بود.

وی اضافه کرد: گزارشات مردمی که از طریق سامانه 124 ارائه می‌شود سرعت بازرسی‌ها را افزایش داده و موجب رسیدگی سریع‌تر می‌شود.

این مسئول با اشاره به گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات استان قزوین گفت: برخی از واحدهای بازرسی با قاضی تعزیرات در محل حضور پیدا می‌کنند و موارد مورد نظر را در شعبه ویژه بررسی می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان یادآور شد: در ایام عید نوروز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به صورت شبانه‌روزی آماده رسیدگی به شکایات شهروندان هستند و شعبه ویژه به پرونده‌ها نیز در اسرع وقت به این موارد رسیدگی کرده و حکم صادر می‌کنند.

انتهای پیام/77001/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول