اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 52

دارابی: دلایل عدم عضویت اوقاف گلستان در ستاد تسهیلات نوروزی مشخص نیست

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با انتقاد از پاسخگو نبودن مدیرکل میراث فرهنگی نسبت به درخواست‌های این اداره کل مبنی بر عضویت در ستاد سفرهای نوروزی گفت: چرا اوقاف عضو این ستاد نیست.

دارابی: دلایل عدم عضویت اوقاف گلستان در ستاد تسهیلات نوروزی مشخص نیست

حجت‌الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا این اداره کل در نوروز 1392 طرح «آرامش بهاری» را در اماکن متبرکه استان گلستان اجرا می‌کند.

طرح آرامش بهاری در 31 بقعه متبرکه گلستان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: این طرح در 31 بقعه متبرکه استان و با حضور جمع زیادی از علاقمندان و ارادتمندان به ائمه و اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

دارابی یک از رویکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را پر کردن خلاء فرهنگی برنامه‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی دانست و خواستار توجه جدی ستاد فوق به این موضوع شد.

به گفته وی، اوقاف به عنوان یکی از نهادهای متولی بخش فرهنگی در کنار سایر ادارات نقش موثر و غیر قابل انکاری در موفقیت ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: در راستای لزوم عضویت این اداره کل در ستاد فوق این موضوع در نامه‌ای همراه با طرح آرامش بهاری برای مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان به عنوان دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان ارسال شد.

دارابی تصریح کرد: حتی در تماس تلفنی با «قربان عباسی» (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان) این موضوع را به وی متذکر شده و این بار درخواست عضویت اداره کل اوقاف و امور خیریه در این ستاد را به صورت شفاهی به او دادم.

وی افزود: در یکی از جلسات ستاد تسهیلات سفر استان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در بیان گزارش عملکرد ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان با افتخار از گلستان به عنوان تنها استانی که کمیته‌های اقوام، مرزی و روستایی را تشکیل داده و تعداد کمیته‌های آن به 13 کمیته افزایش یافته، نام برد.

عدم عضویت اوقاف نقطه ضعف محسوب می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار داشت: عباسی در این گزارش هیچ اشاره‌ای به درخواست‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای عضویت در ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان نکرد.

دارابی تاکید کرد: اگر داشتن 13 کمیته در ستاد تسهیلات نوروزی نقطه مثبت این ستاد تلقی می‌شود عدم عضویت اداره کل اوقاف و امور خیریه در ستاد فوق نیز یک نقطه ضعف است.

وی ابراز امیدواری کرد که با درایت مسئولان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان عضو ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان پذیرفته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: موافقت نکردن با عضویت این اداره کل در ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان دلیلی بر انجام وظایف نیست.

دارابی تاکید کرد: عدم عضویت در این ستاد تاثیر منفی بر اراده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در انجام وظایفش ندارد.

به گفته وی، عضویت در ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان موجب دلگرمی بیشتر این اداره کل در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تاکید کرد: حضور مردم و رسانه‌ها هنگام اجرای طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان استان بهترین دلگرمی برای کارکنان این اداره کل محسوب می‌شود.

  انتهای پیام/83003/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول