اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 47

دارابی: امامزاده‌های گلستان برنامه‌های ویژه نوروز برگزار می‌کنند + تصاویر

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به برگزاری طرح «آرامش بهاری» در نوروز 92 در 31 بقعه متبرکه استان گفت: در این طرح برنامه‌های ویژه فرهنگی برای سنین مختلف برگزار می‌شود.

دارابی: امامزاده‌های گلستان برنامه‌های ویژه نوروز برگزار می‌کنند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حسن دارابی شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: کودکان، نوجوانان و جوانان مخاطبان این طرح هستند. 

وی افزود: هدف اصلی برگزاری این برنامه‌ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور است. 

روستای تاریخی و ییلاقی زیارت گرگان

روستای تاریخی و ییلاقی زیارت گرگان

روستای تاریخی و ییلاقی زیارت گرگان

روستای تاریخی و ییلاقی زیارت گرگان

روستای تاریخی و ییلاقی زیارت گرگان

به مسائل دینی در طرح آرامش بهاری پاسخ داده می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: در این طرح، شش خیمه معرفت با حضور روحانیون متخصص از قم و استان برپا می‌شود.

دارابی، عنوان‌های برخی از این خیمه‌ها را نمایشگاه آرامش بهاری، گفتمان دینی و پاسخ به مسائل شرعی برشمرد.

به گفته وی، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، نقاشی بکشید، جایزه بگیرید و همه واقف باشیم با هدف معرفی وقف و آثار و برکات آن و ایجاد وقف جدید دو غرفه دیگر خیمه‌های معرف در قالب طرح آرامش بهاری هستند.

غرفه مشاوره برای خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان در 31 امامزاده استان برپا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: غرفه مشاوره برای خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان برپا می‌شود.

دارابی، طرح آرامش بهاری چهار رکن دارد، برگزاری مراسم تحویل سال در جوار امامزادگان (ع)، برپایی خیمه‌های معرفت، حضور روحانی در نماز جماعت و ارائه خدمات رفاهی به مجاوران و زائران را ارکان این طرح برشمرد.

وی تأکید کرد: برای اجرای این ارکان، نظارت‌های شدیدی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اداره‌کل استان گلستان صورت می‌گیرد.

یکی از اهداف سازمان اوقاف پر کردن خلاء برنامه‌های فرهنگی نوروز است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: چنانچه هر یک از این ارکان اجرا نشوند از نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طرح آرامش بهاری اجرا نشده است.

دارابی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پر کردن خلأ فعالیت‌های فرهنگی در برنامه‌های ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استانی است.

لازم به ذکر است؛ طرح آرامش بهاری از 29 اسفندماه سال جاری در 31 بقعه متبرکه استان گلستان آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برخلاف فعالیت‌های فرهنگی در تعطیلات نوروز عضو ستاد تسهیلات و نظارت بر نوروزی استان نیست.

انتهای پیام/83003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول