اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

آغاز توزیع میوه شب عید از 25 اسفند‌/ تعیین خسارت باغداران و زارعت‌کاران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا از تعیین خسارت‌ باغداران و کشاورزان بویین زهرایی خبر داد.

آغاز توزیع میوه شب عید از 25 اسفند‌/ تعیین خسارت باغداران و زارعت‌کاران

مرتضی شعبان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به آغاز طرح کارشناسی‌ها برای تعیین خسارت‌های وارد شده به کشاورزان بویین زهرایی اظهار داشت: این کارشناسی‌ها از طریق حضور هیئت‌های کارشناسی در محل مزارع و باغ‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا افزود: خسارت باغداران و زارعت‌کاران از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت کشوری پس از اتمام مراحل مختلف کارشناسی پرداخت می‌شود.

وی پیرامون میزان خسارت‌های وارد شده سیل، کولاک و سرمای شدید در مزارع و باغ‌های بخش‌های مرکزی، دشتابی، رامند، شال، آوج و آبگرم تصریح کرد: 60 میلیارد ریال مجموعه پرداخت خسارات از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال 90 بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: میوه‌های هسته‌دار مانند شلیل و هلو جزو بیشترین محصولات کشاورزی صدمه ‌دیده و خسارت خورده طی سرما و کولاک اخیر بوده‌اند.

وی با اشاره به آغاز توزیع میوه برای تنظیم بازار شب‌ عید و تأمین نیاز شهروندان بویین زهرایی و آوجی تصریح کرد: طرح توزیع میوه‌های سیب و پرتقال از 25 اسفند‌ ماه در شهرستان‌های بویین زهرا و آوج آغاز شده و تا یکم فروردین‌ ماه 91 نیز ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ابراز داشت: در سال گذشته 250 تن انواع میوه‌های سیب و پرتقال به‌ منظور تنظیم بازار در بویین زهرا و آوج توزیع شد.

شعبان‌نژاد عنوان کرد: برآورد توزیع میوه برای سال جاری در شهرستان بویین زهرا و آوج بالغ بر 300 تن بوده و نوع قیمت‌ها نیز بر اساس تنظیم بازار و روند تعادلی آن تنظیم و عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روند توزیع میوه برای تنظیم بیشتر بازار تا پایان تعطیلات نوروزی در شهرستان‌های بویین زهرا و آوج ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول