اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

موزه مردم‌شناسی قجر در ایام نوروز میزبان بازدیدکنندگان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: موزه مردم‌شناسی قجر در ایام نوروز میزبان بازدید گردشگران و شهروندان از این مکان تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

موزه مردم‌شناسی قجر در ایام نوروز میزبان بازدیدکنندگان است

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: نوروز 92 فرصتی مغتنم برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با رویکرد گردشگری در کهن شهر قزوین است و سازمان فرهنگی ورزشی جوابگوی نیاز مخاطبان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه موزه مردم‌شناسی قجر در سه سال اخیر در بین دیگر آثار کهن قزوین رتبه نخست تعداد بازدید گردشگران نوروزی را به دست آورده، ادامه داد: در سال جدید نیز همچون دوره‌های قبل برنامه‌‌های متنوعی در موزه و بام حمام تاریخی قجر، برای مردم تدارک دیده شده است.

وزیری‌نژاد اضافه کرد: غرفه‌های مختلف فرهنگی، هنری، صنایع دستی، کودک، خانواده، معرفی آثار گردشگری قزوین، هفت سین، سلامت و عکاسخانه قجری در بام این مکان برپاست و اجرای موسیقی حاجی فیروز و نمایش عروسکی خان‌ بابا از دیگر جذابیت‌های این مکان تاریخی است.

وی یادآور شد: در سال جاری هشت ویترین اشیای قدیمی به این موزه افزوده شده است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین در هر روز فعالیت این موزه مسابقاتی با عنوان «هر روز یک مسابقه» برای علاقمندان و مسافران تدارک دیده شده است که به برندگان جوایز خوبی اهدا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اذعان داشت: شش هزار بلیت رایگان برای سازمان‌ها و ادارات دولتی همچون آموزش و پرورش، همسایه‌های موزه و میهمان‌های استانی شهرداری قزوین به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: بر اساس ابلاغ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بهای بلیت بازدید از مکان‌های تاریخی باید در نوروز 92 افزایش یابد که بر مبلغ ورودی موزه مردم‌شناسی قجر نیز تأثیرگذار بوده است.

گفتنی است موزه قجر در ایام نوروز (به غیر از 13 فروردین ماه 92) پذیرای حضور مردم قزوین و دیگر استان‌های کشور از ساعت 9 صبح تا 21 شب خواهد بود.

انتهای پیام/2667/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول