اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان خبر داد

استقبال از نخستین مسافر نوروزی با سوغات کاشان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان از استقبال نخستین مسافر نوروزی بعد از تحویل سال نو در ساعت 14 و 31 دقیقه و 56 ثانیه روز چهارشنبه سی‌ام اسفند ماه جاری خبر داد.

استقبال از نخستین مسافر نوروزی با سوغات کاشان

مهدی نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مراسم استقبال از نخستین مسافر نوروزی شهرستان کاشان بعد از تحویل سال با اهدای سوغات کاشان «کلوچه، گلاب و کتاب» در محل عوارضی اتوبان کاشان به قم، همراه با مراسم ویژه تحویل سال نو و چیدن سفره هفت سین در این محل برگزار می‌شود.

وی، همچنین چیدن هفت سفره هفت سین در هفت مکان زیر پوشش سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان شامل خانه‌های تاریخی طباطبایی و عباسیان، ورودی شهرستان کاشان در محل عوارضی اتوبان کاشان به قم و کاشان به اصفهان، محل استقرار و کمپ‌های اقامتی مسافران نوروزی، ستاد مرکزی در سازمان و فرهنگسراهای زیر پوشش این سازمان را از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان برشمرد.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، برگزاری جشن نوروز در روز 28 اسفندماه در فرهنگسرای معراج این سازمان همراه با اجرای برنامه‌های شاد نمایش، موسیقی و سایر بخش‌های سرگرم کننده را از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان برای استقبال از نوروز امسال اعلام کرد.

وی از چاپ و توزیع بیش از 30 هزار بروشور فرهنگی در قالب معرفی علما، مشاهیر و مفاخر شهرستان کاشان برای نخستین بار خبر داد و گفت: در این بروشور مراکز فرهنگی، سرداران شهید، جانبازان و خانواده‌های دو شهید به بالا در شهرستان کاشان معرفی شده است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان در ادامه از عرضه پتو، آب جوش، نان و چادر و پزشک رایگان در محل کمپ مسافران نوروزی خبر داد و افزود: هر شب در محل کمپ مسافران نوروزی در ستاد مرکزی، حدود 200 تا 300 تخته پتو و چادر بین مسافران توزیع می‌شود.

نادعلی استقرار راهنمایان مسافران نوروزی به کمپ و مراکز اسکان مسافران نوروزی و بهره‌گیری از موتورسواران راهنمای نوروزی شهرستان کاشان را یکی از ابتکارات کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان عنوان کرد.

وی در ادامه از افتتاح فاز اول شهر بازی پارک آیت‌الله مدنی، فعال شدن شهربازی پارک‌ها و برگزاری بازی‌های بومی و محلی در قالب مسابقات طناب‌کشی، هفت سنگ، کیسه تنی و سایر بازی‌های اصیل ایرانی ویژه مسافران نوروزی در کاشان خبر داد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان در ادامه برگزاری نماز جماعت در اماکن تاریخی زیر پوشش سازمان، باغ فین و محل ستاد مرکزی اسکان در سازمان رفاهی تفریحی را از جمله برنامه‌های این کمیته ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود همزمان با ایام فاطمیه از پنجم فروردین ماه با برپایی مراسم ادعیه‌خوانی، نصب بنرهای ویژه ایام فاطمیه، با همکاری کمیته تبلیغات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان معنویت خاصی به فضای شهرستان داده شود.  

نادعلی همچنین ارائه بلیط رایگان خانه‌های تاریخی زیر پوشش سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به مسافران نوروزی محجبه را یکی دیگر از اقدامات ویژه کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی کاشان و کمیته تبلیغات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان اعلام کرد.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود اجرای این طرح‌ها رضایت مسافران نوروزی شهرستان کاشان برای اقامت چند روزه در این شهرستان را به همراه داشته باشد.

شهرستان کاشان با بیش از یک هزار و 200 اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی به جای مانده از ادوار گذشته یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری هر ساله پذیرای شمار بسیار زیادی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی به این شهرستان است.

آمار مسافران نوروزی به شهرستان کاشان از 29 اسفندماه 90 تا پایان هشتم فروردین ماه سال 91 به یک میلیون و 338 هزار و 180 نفر رسید.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول