اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌رضوی:

حامی‌یابی یکی از شاخص‌های راهبردی کمیته امداد قرار داده شود

خبرگزاری فارس: معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: باید حامی‌یابی یکی از شاخص‌های راهبردی و حیاتی برای اکرام مددجویان در کمیته امداد قرار بگیرد.

حامی‌یابی یکی از شاخص‌های راهبردی کمیته امداد قرار داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن صائب عصر امروز در گردهمایی سپاه با کمیته امداد امام خمینی که در تالار همایش‌های اردوگاه ثامن‌الائمه کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: مددکاری فرهنگی نخستین موضوعی است که در ارتباط با مددکاری مددجویان کمیته امداد امام خمینی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا تنها منبع و مرجعی کمیته امداد امام خمینی قرآن و عترت است که در توانمندسازی خانواده‌ها به لحاظ فرهنگی از همین دو اصل استفاده می‌شود.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با اشاره به اقداماتی که در زمینه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کشور انجام شده خاطرنشان کرد: سعی بر این است که مددجویان کمیته امداد امام خمینی خیلی سریع از روخوانی عبور کنند و به مرحله استدلال در قرآن برسند.

صائب ادامه داد: در حال حاضر از این هدف فاصله زیادی داریم و در بسیاری از موارد از این ابزار به عنوان حل مشکل استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال افراد در صحنه‌های اقتصادی باید به راهکارهای قرآنی توجه کنند و از آنها برای رفع مشکلات استفاده کنند؛ در کمیته امداد نیز به اقتصاد قرآنی با توجه به قشری که با آنها سروکار دارد التفات ویژه‌ای می‌شود.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با بیان اینکه هدف اصلی از خلق ثروت در دین اسلام رضای خدا است، خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی که عنوان یکی از سال‌های اخیر بوده در واقع یکی از صحنه‌های نبرد است که افراد باید برای آن راهکارهای مناسب و آموزش‌های لازم را ببینند.

صائب با بیان اینکه در کمیته امداد نیاز شدیدی به آموزش برای جهاد اقتصادی دیده می‌شود، تصریح کرد: در واقع یک احتیاج شدید به آموزش اقتصادی و تشدید ضرب‌آهنگ اقتصادی در میان مددجویان کمیته امداد امام خمینی دیده می‌شود.

وی در ارتباط با نیاز به مقوله زکات خاطرنشان کرد: باید به مقوله زکات به ویژه زکات مستحب رسیدگی شود زیرا در بیشتر آیات قرآن که از نماز یاد شده از زکات هم نام برده شده است.

معاون سلامت و حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی در ارتباط با فرهنگ وقف در جامعه گفت: نیاز زیادی در جامعه در ارتباط با  فرهنگ‌سازی وقف وجود دارد تا این فرهنگ حسنه که به نوعی معامله با خدا محسوب می‌شود بیشتر در میان مردم رواج پیدا کند.

صائب با بیان اینکه باید در زمینه اکرام نیز اقدامات بیشتری انجام شود اظهار کرد: حامی‌یابی برای ایتام، خانواده‌های بی‌سرپرست و بیماران از جمله اقداماتی است که می‌تواند در زمینه اکرام بسیار کمک‌دهنده باشد.

انتهای پیام/70010/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول