اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام نورآباد:

هشت هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام نورآباد هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان نورآباد گفت: هشت هزار خانوار این شهرستان با جمعیت 22 هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

هشت هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام نورآباد هستند

 داریوش نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نورآباد با اشاره به اینکه در سال جاری 33 میلیارد و 985 میلیون ریال وجه نقد، بابت مستمری به حساب مددجویان این شهرستان پرداخت شده است، گفت: همچنین این نهاد در سال جاری مبلغ دو میلیارد و 980 میلیون ریال به صورت موردی‌عادی، موردی‌ویژه، جهت رفع مشکلات درمانی، فرهنگی و خرید لوازم خانگی به افراد نیازمند پرداخت نموده است.

وی پرداخت وام کارگشایی به مددجویان را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد امام (ره) ذکر کرد و افزود: در این راستا نیز در سال جاری دو میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به تعداد 400 خانوار تحت حمایت جهت رفع پاره‌ای از مشکلات فرهنگی و درمانی و خرید لوازم منزل پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) نورآباد، پرداخت تسهیلات خودکفایی و اشتغالزایی را از دیگر خدمات این نهاد در خودکفا بودن مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، در این راستا طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در صدر برنامه‌های خود، قرار داده و نخستین و اساسی‌ترین اقدام در این رابطه، روحیه خود اتکایی و عدم اتکا به دیگران است.

نعمتی به پرداخت 27 میلیارد و 350 میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی و خودکفایی در سال 91 اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای تعداد 353 طرح خود اشتغالی و کارانگیزی در زمینه‌های زنبورداری، دامپروری، کشاورزی، خدماتی و صنعتی هزینه شده است.

وی همچنین به آموزش هزار و 132 نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: فراگیران، آموزش‌های لازم را در رشته‌های کامپیوتر، آرایشگری، خیاطی، گلیم بافی و دامپروری را در این مدت فرا گرفته‌اند که برای اجرای این برنامه نیز 840 میلیون ریال اعتبار هزینه و برای 500 نفر از این عزیزان نیز پرونده خود اشتغالی به مرکز استان ارسال شده است.

وی به پرداخت 21 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری به مددجویان تحت حمایت این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار به 410 نفر از مدد جویان برای ایجاد اشتغال دائم پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) نورآباد، یکی از بخش‌های کاری این نهاد را واحد مشارکت‌های مردمی ذکر کرد و  افزود: این واحد نیز در زمینه جلب و جذب هدایای مردمی، با هدف یاری رساندن به محرومین و نیازمندان فعالیت دارد که تا کنون مبلغ 12 میلیارد و 200 میلیون ریال از این محل به این نهاد پرداخت شده است.

نعمتی همچنین به اجرای 162 طرح توانمند سازی مددجویان با اعتبار پنج میلیارد و 520 میلیون ریال در سال جاری اشاره نمود و افزود: این طرح‌ها شامل ساخت 11 باب واحد مسکن شهری، 77 مورد مسکن مهر و 86 مورد تعمیرات کلی و جزئی احداث حمام و آشپزخانه است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت دادن اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر ازدواج افزود: این نهاد نیز در این راستا در سال جاری، به تعداد 420 نوعروس تحت حمایت پس از یک هفته آموزش در زمینه‌های بهداشت فردی، روانی، احکام و مسائل اجتماعی و فرهنگی و با پرداخت چهار میلیارد و 200 میلیون ریال وجه نقد، این عزیزان را راهی خانه بخت نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به سفارش و تاکید ائمه معصومین (ع) در حمایت از ایتام، این نهاد حمایتی در راستای این امر خداپسندانه تاکنون یک‌هزار و 477 نفر یتیم را از طریق خیرین در سراسر کشور، حامی یابی نموده که مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقدی و خرید کالا، به این عزیزان پرداخت شده است.

انتهای پیام/2304/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول