اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرضا:

توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین سیاست کمیته امداد شهرضا است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرضا گفت: با اتخاذ سیاست‌های اجرایی مناسب زمینه ورود مددجویان این کمیته به چرخه اشتغال و کارآفرینی در شهرضا مهیا شده است.

توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین سیاست کمیته امداد شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حمیدرضا طاهری ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان دومین نهاد انقلابی در 14 اسفند سال 57 بر اساس تدبیر امام خمینی (ره) و در راستای کمک‌رسانی به اقشار مستمند جامعه و بسترسازی مناسب برای خودکفایی این افراد فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف مجموعه کمیته امداد شناسایی انواع محرومیت‌های مادی و معنوی در سطح جامعه است و بر این اساس در طول چند دهه گذشته طرح‌های مطالعاتی و اجرایی گسترده‌ای در سطح کشور اعمال شده است.

رئیس کمیته امداد امام شهرضا با اشاره به اینکه بسترسازی مناسب برای خودکفایی مددجویان جزو مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد است، بیان کرد: در این زمینه با ارائه تسهیلات و مشاوره‌های مناسب در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای انجام گرفته است.

وی در ادامه با تشریح چگونگی ارائه تسهیلات  مختلف به اقشار نیازمند در شهرضا گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، تاکنون 108 مورد کمک هزینه ازدواج با اعتباری افزون بر 9 میلیارد ریال،909 مورد معرفی جهت استفاده از بیمه درمانی و400 مورد ارائه تسهیلات با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال از مهم‌ترین موارد ارائه خدمات به مددجویان به شمار می‌رود.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود افتتاح مجتمع فرهنگی ولایت را از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد شهرضا برشمرد و تصریح کرد: این مجتمع از محل اعتبارات فرهنگی دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت احداث شده است و در حال حاضر در زمینه آموزش مهارت‌های اساسی زندگی برای اقشار نیازمند جامعه فعالیت می‌کند.

وی یادآور کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی  در این مجتمع با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل معضل اعتیاد، طلاق و یادگیری مهارت‌های ازدواج تاکنون نتایج ارزنده‌ای به همراه داشته است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) شهرضا ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان را از مهم‌ترین موفقیت‌های این نهاد ذکر کرد و افزود: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون 600 طرح اشتغال‌زایی برای این قشر مهیا شده است.

انتهای پیام/63011/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول