اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

ثبت‎نام 7 هزار گلستانی در سامانه اشتغال کمیته امداد گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از ثبت‎نام 7 هزار گلستانی طی مدت 40 روز راه‎اندازی سامانه اشتغال این نهاد خبر داد.

ثبت‎نام 7 هزار گلستانی در سامانه اشتغال کمیته امداد گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‎اکبری صبح امروز در نشستی که به منظور بررسی وضعیت اشتغال استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: سهم کمیته امداد برای ایجاد اشتغال، حدود 3 هزار و 700 نفر است که برای هر سهم تا به حال دو نفر در سامانه ثبت‎نام شده است.

وی در خصوص اینکه سامانه کمیته امداد با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هر دو به منظور ساماندهی اشتغال استان طراحی شده در جهت موازی‌کاری است یا خیر، بیان داشت: سامانه کمیته امداد بر اساس تصمیمات مسئولان اشتغال کشور و کمیته امداد مرکز پیش‎بینی شده و بر همان اساس نیز ثبت‎نام صورت می‎گیرد.

اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در سال 1392 عملیاتی می‎شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان یادآور شد: از 15 بهمن ماه سال‌جاری ثبت‎نام اشتغالزایی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان آغاز شده و اجرای این طرح نیز در سال 1392 عملیاتی خواهد شد.

حاجی‌اکبری از مدیران عامل بانک‎ها خواست تا اعتبارات پیش‎بینی شده را به مدیران شعب بانک در شهرستان‎ها ابلاغ کنند تا زمینه اشتغال افراد در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرایی و روند شتاب‌بخشی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی کمیته امداد امام خمینی ایجاد اشتغال برای خانواده‎های تحت پوشش است متذکر شد: به لحاظ توفیقی که این نهاد در بخش اشتغال کل کشور و به تبع آن در گلستان ایجاد شد، دولت و شورای عالی اشتغال کشور بخشی از ایجاد اشتغال در بین خانواده‎های تحت پوشش را به کمیته امداد امام واگذار کرده است.

اختصاص 30 درصد از اعتبارات امداد برای اشتغال خانواده‎های غیر تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان تصریح کرد: سالانه حدود 30 درصد از اعتبارات کمیته امداد به خانواده‎های غیر تحت پوشش اختصاص داده می‎شود و گلستان دو الی سه سال به عنوان دستگاه برتر در زمینه ایجاد اشتغال معرفی شده است.

حاجی‎اکبری از همکاری بانک‎ها در ایجاد اشتغال قدردانی کرد و اذعان داشت: انتظار داریم با توجه به اینکه دولت و شورای عالی اشتغال کشور، موضوع اشتغال شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر را به کمیته امداد امام واگذار کرده است بانک‎ها اعتبارات مورد نیاز را برای پرونده‎های ارسالی آزاد کنند تا بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال استان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول