اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

ایجاد شغل پایدار برای 27 هزار خانوار کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال‌جاری برای 27 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد در سطح استان اردبیل شغل پایدار ایجاد شده است.

ایجاد شغل پایدار برای 27 هزار خانوار کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در مراسم جشن نیکوکاری که در مدرسه امام رضا (ع) اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال با شعار سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده و با حمایت خیران و نیکوکاران برگزار می‌شود تا با چرخه حمایتی مستمر، خانواده‌ها به تدریج از پوشش این نهاد خارج شوند.

وی ادامه داد: امروزه طرح‌هایی که کمیته امداد برای آنها تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌کند تا خانواده‌ها به مرز خودکفایی برسند؛ شامل طرح‌های درآمدزا با آموزش‌های مهارتی و فنی است که عمدتاً زمینه اشتغال مولد را فراهم می‌آورد.

زلالی خاطرنشان کرد: ‌در این خصوص طی سال‌های گذشته ما توانسته‌ایم رتبه نخست استانی را کسب کنیم؛ به طوری که در سال‌جاری نیز جزو دستگاه‌های برتر در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال بودیم.

این مسئول به برپایی جشن نیکوکاری در 200 پایگاه شهری و 728 باب مسجد در استان اشاره کرد و بیان داشت:‌ کمک‌های جمع‌آوری شده در مساجد و مدارس بین نیازمندان همان محل موردنظر صرف می‌شود.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از مددجویان این نهاد با اشتغالزایی و رسیدن به توان تولیدی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند، اضافه کرد: هشت درصد لبنیات تولیدی در استان را مددجویان تولید کرده و روانه بازار مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از کاهش 10 درصدی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد خبر داد و متذکر شد: کمیته امداد امروز تنها یک نهاد حمایتی نیست؛ بلکه بزرگ‌ترین شبکه توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌ها است که یکی از اسباب و زمینه‌های رونق تولید و اشتغال را فراهم می‌آورد.

زلالی در پایان گفت:‌ در جشن نیکوکاری سال گذشته هشت میلیارد ریال کمک به این نهاد صورت گرفته بود که امیدواریم این رقم امسال افزایش یابد.

در این مراسم همچنین سرود توسط دانش‌آموزان اجرا شد و جمع‌آوری هدایای مسئولان، اولیا و دانش‌آموزان به شکل ویژه صورت گرفت.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول