اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با ایام نوروز صورت می‌گیرد

توزیع سبد‌ غذایی در بین خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد بویین زهرا از پیش‌بینی سبد کالایی برای تکمیل نیاز‌های خانواده‌های زیر پوشش بویین زهرایی خبر داد.

توزیع سبد‌ غذایی در بین خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الله غلامی امروز در دیدار با امام جمعه بویین زهرا با اشاره به توزیع سبد‌های غذایی شامل اقلام خوراکی برای تأمین مایحتاج نیازمندان در ایام نوروز اظهار داشت: امر احسان و نیکوکاری از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار بوده و در قرآن روایات متعددی برای این موضوع آمده است.

وی ادامه داد: دو هزار اصله نهال برای توزیع در بین افراد خیر و نیکوکار در پایگاه اصلی کمیته‌ امداد واقع در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد جامع شهر بویین زهرا تهیه شده است.

مدیر کمیته امداد بویین زهرا با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری هدایا و نذورات شهروندان به افراد نیازمند تا امروز در شهرستان بویین زهرا تداوم داشت، افزود: در سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال وجوهات مردمی برای کمک به نیازمندان در شهرستان بویین زهرا جمع‌آوری شد.

وی عنوان کرد: امام‌ علی (ع) فرمودند: خوشا به حال کسی که با نیکی کردن برای قیامت خویش توشه بر می‌دارد که این مهم بیانگر اوج اهمیت نیکوکاری است.

وی احسان و نیکوکاری را موجب افزایش رزق و روزی دانست و تصریح کرد: گسترش احسان سبب افزایش همبستگی‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر کمیته امداد بویین زهرا ادامه داد: گرچه در جامعه توسعه عدالت به‌ وفور به چشم می‌خورد اما دوام جامعه قطعا به استمرار همین احسان و نیکوکاری مرتبط است.

غلامی تصریح کرد: گسترش فرهنگ نیکوکاری در بین افراد جامعه در سطح کلان موجب از بین رفتن نیازمندی‌ها شده و سبب تبدیل دشمنی‌ها به همت و اراده مضاعف می‌شود.

وی دستیابی به ارزش در جامعه را از اهداف اجرای طرح‌هایی مانند نیکوکاری عنوان کرد و افزود: این امر به خصوص در بین دانش‌آموزان و فرزندان نیازمند قابل توجه‌ بوده و امیدواریم در آینده زمینه برای توسعه سنت‌های الهی در جامعه بهبود یابد.

مدیر کمیته امداد بویین زهرا، حمایت از افراد محروم را در اولویت کاری کمیته امداد شهرستان بویین زهرا دانست و تصریح کرد: چهار هزار خانواده در بخش‌های مرکزی، دشتابی، شال، رامند و همچنین در بخش‌های آوج و آبگرم زیر پوشش کمیته امداد بویین زهرا هستند.

وی ادامه داد: میزان خانواده‌های زیر پوشش شهرستان بویین زهرا نیز در حدود دو هزار و 700 خانوار است.

مدیر کمیته امداد بویین زهرا تصریح کرد: 10 هزار نفر نیز در حال حاضر به طور غیر مستقیم از کمیته امداد این شهرستان خدمات دریافت می‌کنند.

غلامی ادامه داد: همایش تجلیل از حامیان ایتام بویین زهرا نیز هفته گذشته در کانون فرهنگی و تربیتی اندیشه بویین زهرا برگزار شد.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول