اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مجمع خیران ورزش‌یار توان پرکردن خلاء ورزش زنجان را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: مجمع خیران ورزش‌یار توان پرکردن خلاء موجود در ورزش استان زنجان را که عدم توان تیم‌داری است، دارد.

مجمع خیران ورزش‌یار توان پرکردن خلاء ورزش زنجان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه مجمع خیران ورزشی استان زنجان با اشاره به پیگیری خلاء موجود در ورزش استان زنجان طی چند سال حضور خود در استان اظهار داشت: این استان استعداد و ظرفیت ویژه‌ای در ورزش دارد.

*جایگاه ویژه زنجان در ورزش کشور

وی ظرفیت موجود در ورزشکاران استان زنجان را نیازمند حمایت عنوان کرد و افزود: جایگاه استان زنجان در ورزش را تعداد تیم‌های آن در لیگ‌های مختلف ورزشی تعیین می‌کند.

استاندار زنجان به مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران استان زنجان از میادین ملی و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: استان زنجان با توجه به موقعیت و امکانات خود قطعاً رتبه نخست را در بین استان‌های دیگر در ورزش دارد.

وی با بیان اینکه تعداد تیم‌های لیگی برخی استان‌ها با سه برابر جمعیت زنجان به اندازه این استان است، ادامه داد: حضور 60 تیم از زنجان در لیگ‌های مختلف بیانگر جایگاه آن در ورزش کشور است.

*دولتی شدن ورزش فعالیت هیئت‌ها را بی‌معنی می‌کند

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت هیئت‌های ورزشی در صورت دولتی بودن ورزش بی‌معنی محسوب می‌شود، اضافه کرد: دولت توان اداره مالی ورزش را ندارد.

*اداره ورزش بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست

وی به هزینه‌های انجام شده در ورزش اشاره و تصریح کرد: اداره 414 هیئت ورزشی استان زنجان بدون حمایت و حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه 80 تا 90 درصد از ورزش کشور در بخش لیگ‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، ادامه داد: اغلب مسابقات کشوری هم توسط این بخش برگزار می‌شود.

*دولتی نشدن ورزش دلیل مخالفت با وزارتخانه شدن آن بود

وی به مخالفت‌های انجام شده با وزارتخانه شدن ورزش و امور جوانان اشاره کرد و گفت: دولتی نشدن ورزش مهمترین دلیل این مخالفت‌ها بود.

رئوفی‌نژاد کاهش کمک و انگیزه حضور بخش خصوصی در ورزش را در صورت دولتی شدن آن از دیگر دلایل مخالفت‌ها با وزارتخانه شدن آن اعلام کرد.

وی حضور تیم‌های ورزشی در لیگ‌ها را نیازمند حمایت و پشتیبانی دانست و اضافه کرد: تیم‌های ورزشی استان یا نباید در لیگ‌های کشوری حضور یابند یا اگر حضور می‌یابند باید هم‌شأن مردم استان حضور یابند و مشکلات پیش روی آن‌ها در همه ابعاد از جمله نیازهای آن‌ها پوشش داده شود.

*لزوم سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی

استاندار زنجان پیشگیری، فرهنگ‌سازی، نشاط، ارتقا، امنیت و سلامت را از دستاوردهای ورزش عنوان کرد و افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سرمایه‌گذاری در مدیریت منابع انسانی، باید در این امور سرمایه‌گذاری کرد.

وی توسعه و ارتقای هر جامعه‌ای را نیازمند داشتن سرمایه انسانی دانست و ادامه داد: برای داشتن جامعه سالم باید به جنبه عمومی و قهرمانی ورزش توجه کافی انجام شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به حضور تیم بسکتبال در لیگ برتر تصریح کرد: این حضور نتایج قابل توجهی را در ابعاد مختلف متوجه استان کرد.

وی به ظرفیت و استعداد موجود در بین جوانان استان زنجان اشاره و اضافه کرد: با ول کردن ورزش در اوضاع کنونی زحمات بر باد می‌رود.

استاندار زنجان ورزش استان زنجان را نیازمند حمایت برنامه‌ریزی شده اعلام کرد و گفت: ادامه وضع موجود ضامن موفقیت‌ها نیست و باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

وی استان زنجان را در دریافت کمک‌های دولتی دارای رتبه نخست اعلام و تصریح کرد: ورزشکاران استان ظرفیت دریافت کمک‌ها را داشتند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه هدف نهایی هر ورزشکار حضور در لیگ‌های ملی است، اضافه کرد: اگر این ممکن برای آنها از بین برود انگیزه هم از بین رفته و ورزش استان آسیب جدی می‌بیند.

وی به تجربه استان در مورد وصل تیم‌های ورزشی به ارگان‌ها اشاره و تصریح کرد: تجربه موفقی نبود ولی یکی از راه‌حل‌ها برای حمایت از ورزش محسوب می‌شود.

*تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار

استاندار زنجان با اشاره به ورود بخش خصوصی در اصفهان برای حمایت از ورزش گفت: استان زنجان هم می‌تواند با الگوبرداری از این موضوع اقدام به تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار بکند.

وی تاکید کرد: مجمع خیران ورزش‌یار توان پر کردن خلاء موجود در ورزش استان زنجان را که عدم توان تیم‌داری است، دارد.

رئوفی‌نژاد ورود و حضور بخش صنعت را برای حمایت از ورزش استان زنجان موجب خرسندی مردم دانست و گفت: اگر مردم از این موضوع آگاه شوند بدون شک موجب رضایت‌مندی آن‌ها خواهد شد.

*مطرح شدن مشکلات صنعت در جلسه

در ادامه جلسه یکی از حاضران از فرصت استفاده کرده و مشکلات موجود در این بخش صنعت را مطرح کرد، که دادن اطلاعات در مورد پرونده‌های مطروحه در دارایی به نماینده بخش خصوصی برای داشتن توانایی دفاع، لزوم دادن سند مالکیت به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک سرب و روی و حل موضوع کاپتاژ اتومبیل برای دارندگان کارت بازرگانی از جمله مشکلات مطرح شده در جلسه بود.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول