اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد

برگزاری 50 جلسه با 355 نامه رسیدگی شده

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در سال 91 اعضای شورای شهر دور سوم اردبیل بیش از 50 جلسه برگزار کردند که در این جلسات در مجموع 355 نامه مورد رسیدگی قرار گرفت.

برگزاری 50 جلسه با 355 نامه رسیدگی شده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری امروز در نشست با خبرنگاران حوزه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در این فعالیت یک ساله شورای شهر اردبیل و در 50 جلسه برگزار شده گاه 30 نامه و گاه نیز 10 تا 5 نامه مطرح شد به طوری که در کل این جلسات 355 نامه و بند اجرایی مطرح شد که از این بین 233 مورد را همکاران شورا رای مثبت داده و مابقی نیز با رای منفی آنها روبرو شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط هر جلسه هفت تا هشت بند نامه مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر اردبیل در خصوص فعالیت کمیسیون‌های مختلف نیز یادآور شد: بیشترین فعالیت مربوط به فعالیت کمیته برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر اردبیل بود که به مدیریت سالار شاکر در سال جاری 66 جلسه کمیسیون برگزار شد.

سرداری دومین کمیسیون را کمیسیون امور اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد که با مدیریت جواد زنجانی 40 جلسه و کمیسیون سوم را کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری با مدیریت علیرضا دباغ عبداللهی اعلام کرد و گفت: این کمیسیون در امر مشارکت فعالیت داشته و نسبت به سال‌های گذشته این امر با روند بهبودی روبرو بوده است.

این مسئول فعالیت کمیسیون پیگیری را نیز به ریاست جواد زنجانی با تشکیل 43 جلسه و کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک را با 35 جلسه به ریاست اصلانیان یادآور شد و تاکید کرد: کمیسیون طرح‌ریزی شهری و فنی و عمرانی با مدیریت نادر فرزانه 25 جلسه، کمیسیون ایثارگران به ریاست حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری دو جلسه، کمیسیون امور بانوان به مدیریت عزیزه تراز دو جلسه، کمیسیون بهداشت و درمان و محیط زیست سه جلسه داشته که خروجی آنها اکثراً مثبت و مفید بوده است.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در کل کمیسیون‌ها بیش از 230 جلسه را در سال 91 برگزار کرده‌اند که به طور متوسط هر ماه 20 جلسه کمیسیون شورای شهر اردبیل برگزار شده است.

سرداری حداقل زمان جلسات را دو ساعت و حداکثر آن را نیز سه ساعت اعلام کرد.

عملکرد مالی و اجرایی شورای شهر شفاف و بدون حاشیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس شش بند قانونی، بودجه در اختیار شورای شهر قرار می‌گیرد، بیان داشت: ما در یک سال گذشته این بودجه را صرف پرداخت هزینه ماموریت، سفر، ارتباطات، خدمات اداری، نگهداری و تعمیرات تاسیسات، ماشین‌آلات، چاپ آگهی و نشریات، حق‌الجلسه،‌ هزینه سوخت، آب، برق و ... کردیم که در مجموع هزینه شورای شهر اردبیل در سال 91 بالغ بر 270 میلیون و 500 هزار تومان است.

سرداری تصریح کرد: از این مبلغ 260 میلیون و 741 هزار تومان سند هزینه تنظیم شده و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد و اسناد 6 میلیون تومان هزینه کرد نیز در دست اقدام است و ما حدود 2.5 میلیون تومان نیز مانده حساب داریم.

وی از تجهیز شورای شهر اردبیل به امکانات رایانه‌ای خبر داد و گفت: تمام هزینه‌های شورای شهر اردبیل را اگر محاسبه کنیم کمتر از یک پنجم بودجه ما صرف پرداخت ماموریت برای یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌شود که در سفرهای برون مرزی این مبلغ را هزینه می‌کنند.

این مسئول شورای شهر اردبیل را یگانه شورا در کشور معرفی کرد که تمام عملکرد و مصوبات آن شفاف، روشن و علنی است چرا که در تمام جلسات خود خبرنگاران حاضر بوده و به جز نامه‌های محدود محرمانه تمام مصوبات در صحن علنی شورا طرح و بررسی شده و نتایج آن نیز در سایت شورا با رای نمایندگان شورای شهر در اختیارش شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود به مکاتبات انجام شده نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امسال 2 هزار و 780 نامه به شورای شهر اردبیل وارد شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است و تعداد نامه‌های صادر شده از شورای شهر نیز  2 هزار و 720 مورد بوده است که در مجموع نامه‌های وارده و صادره به شورای شهر اردبیل 5 هزار و 500 مورد بوده که به طور متوسط در هر ماه 458 نامه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/62003/ج40

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول