اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد

توجه جدی به انتخابات شورای شهر برای پیشگیری از روی کار آمدن افراد ناکارآمد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دقت مردم نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی باید بیشتر باشد چرا که توجه نکردن به انتخابات شورا سبب روی کارآمدن شورایی ضعیف همراه با تبعات منفی بسیار می‌شود.

توجه جدی به انتخابات شورای شهر برای پیشگیری از روی کار آمدن افراد ناکارآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیرحسین قاضی‌زاده ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران در محل دفتر ارتباطات مردمی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علت حضورم در کمیسیون اجتماعی در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، حساسیت مباحث اجتماعی و رکود ماندن مواد مطروحه در این کمیسیون بود.

وی افزود: در دوره نهم، به همراه عده‌ای از اعضا عزم جدی مبنی بر نگاه عملکردی و پویایی کمیسیون اجتماعی گرفته‌ایم و به نوعی می‌توان ادعا کرد که کمیسیون اجتماعی در این دوره خود مملو از قوانین مهم بوده است.

تغییر و تحولات مدیریتی سبب ناکارآمدی دستگاه‌ها می‌شود

قاضی‌زاده با اشاره به فعالیت کمیسیون اجتماعی در دوره نهم، خاطرنشان کرد: قانون رفع موانع بیمه کارگران، قوانین بیمه بیکاری، قانون کار و قانون مدیریت خدمات شهری از جمله قوانینی است که در دوره نهم مجلس در کمیسیون اجتماعی به آن به طور جدی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره مواردی چون حاشیه‌نشینی مشهد، طرح زیارت و ساماندهی اتباع که در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، مورد پیگیری قرار گرفته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سه مقوله گرچه ملی است اما از حیث موقعیت ویژه مشهد باید با ابعاد متفاوت‌تری به آن پرداخته شود؛ متاسفانه سرعت در شیب تحولات مدیریتی سبب کندروی اقدامات در حوزه حاشیه‌نشینی، طرح زیارت و ساماندهی اتباع شده است.

توجه جدی به انتخابات شورای شهر برای پیشگیری از روی کار آمدن افراد ناکارآمد

قاضی‌زاده با تاکید بر اینکه انتخابات شوراها از اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار بوده، یادآور شد: تمرکز و دقت مردم نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی باید بیشتر باشد چراکه توجه نکردن افکار عمومی به انتخابات شورا سبب روی کارآمدن شورایی ضعیف همراه با تبعات منفی بسیار می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها باید هم‌وزن انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخابات شوراها اطلاع‌رسانی کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: شوراها با در دست داشتن اعتباری به اندازه اعتبار کل دولت و اختیارات مدیریتی بالا نقشی اساسی در مدیریت شهری و روستایی بر عهده دارند و از همین حیث باید توجهات بیشتر و جدی‌تر به انتخابات شورا معطوف شود.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر و روستا دیوان محاسبات وجود نداشته و مجموع این عوامل باید سبب کارکرد قوی و موثر شورای شهر شود.

سهم 73 میلیارد تومانی خراسان‌رضوی از بودجه زیارت

قاضی‌زاده با اشاره به سهم 5.6 درصدی خراسان‌رضوی از بودجه سال 92 گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد و وعده‌های داده شده مبتنی بر افزایش بودجه خراسان‌رضوی در سال 92، با مشاهده لایحه بودجه 92 تغییری در مسیر افزایش سهم استانی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: باید شاخص‌های بودجه را در استان بررسی کنیم؛ خراسان‌رضوی از لحاظ عددی بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده اما مسئله مهم این است که خواستار اعتبارات سهمی هستیم نه اعتبارات عددی.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مشهد با تاکید بر اینکه عدد در بودجه مهم نبوده بلکه تحقق آن اصلی مهم به‌شمار می‌رود، گفت: باید عملکرد به گونه‌ای باشد که شاهد تحقق بودجه واقعی تا پایان کار باشیم چراکه اختصاص بودجه‌ها در طرح‌های نیمه کاره رها شده سبب هدرروی سرمایه ملی و کاهش بهره‌وری می‌شود.

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه زیارت خاطرنشان کرد: در جدول اعتبارات استانی، قسمتی با عنوان اعتبارات زیارت به طور مجزا تعریف شده که هم برای خراسان‌رضوی و هم برای دیگر استان‌ها اعتبار زیارتی درنظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده با ابراز رضایتمندی از اعتبارات زیارتی برای دیگر استان‌های کشور، گفت: اعتبارات زیارتی برای دیگر استان‌ها فرصت مغتنمی در مسیر مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه زیارت است.

وی یادآور شد: بودجه زیارت برای خراسان‌رضوی 73 میلیارد تومان و برای دیگر استان‌ها در مجموع 200 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70023/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول