اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول مجلس:

شهید شهسواری نماد دینداری و ولایتمداری است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول مجلس گفت: شهید شهسواری نماد دینداری و ولایتمداری و گوهر گرانبهایی است که در شهرستان کهنوج پرورش یافت و موجب عزت و آبروی این انقلاب شد.

شهید شهسواری نماد دینداری و ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره فرهنگی هنری سردار شهید محمد شهسواری در این شهرستان اظهار داشت: در تمام آموزه‌های دین یک دستور و برنامه وجود ندارد که بر خلاف حد اعتدال و فطرت بشر اعطا شده باشد.

وی با بیان اینکه جنگ ما جنگ منطقه‌ای نبود، بلکه جنگ دو تفکر و اندیشه بود که در آن کفر در مقابل اسلام قرار گرفت و صدام پرچم‌دار شرک بود، افزود: شهید شهسواری یکی از گل‌های فاخر امت اسلام در قلب کشوری است که زمانی اگر صدایی از این ملت برمی‌خاست، آن را در نطفه خفه می‌کردند و خیل عظیمی از علما و مردم را به شهادت می‌رساندند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این سردار شهید در مقابل دژخیمان صدام و در اوج استبداد و اسارت می‌ایستد و فریاد «مرگ بر صدام، ضد اسلام» را سر می‌دهد، اما این شعار در عین کوتاه بودن در اوج رسایی قرار دارد و نقطه اساسی را هدف می‌گیرد.

نایب رئیس اول مجلس بیان داشت: شهید شهسواری نماد دینداری و ولایتمداری و گوهر گرانبهایی است که در شهرستان کهنوج پرورش یافت و موجب عزت و آبروی این انقلاب شد، بنابراین همه باید شکرگزار و قدردان چنین نعمت‌های عظیمی باشند.

وی ابراز داشت: ما امروز در رشته شیمی رتبه اول را در جهان اسلام داریم و در رشته مهندسی نیز از رژیم غاصب صهیونیستی سبقت گرفته، همچنین پرتاب ماهواره به فضا برای کشوری که 30 سال پنجه در پنجه امریکا داشته، بسیار ارزشمند است که ریشه همه این‌ها به برکت این است که مسئولان برخاسته از آراء مردم هستند و تا زمانی که در میان آنان زندگی کنند، این موفقیت‌ها ادامه دارد.

امنیت منطقه جنوب کرمان بیانگر اقتدار نظام است

ابوترابی‌‌فرد با اشاره به اینکه در سطح استان کرمان یک هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است، عنوان کرد: سطح امنیت امروز این منطقه با توجه به مرزی بودن آن بیانگر اقتدار نظام است که در سایه ولایتمداری شکل گرفته است، بنابراین باید شهرستان کهنوج و جنوب کرمان به قطب مولد علم و فکر و نقطه کلیدی عزت و اقتدار امت اسلام بدل شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پوشش چادر بانوان را رمز عزت انقلاب خواند و گفت: در سایه عفت، حجاب و دامن پاکیزه مادران شهید شهسواری‌ها پدید آمدند به همین دلیل تقوا، حجاب و عفاف گوهرهای گرانبهایی هستند که جوانان باید آن را پاس دارند.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره فرهنگی هنری سردار شهید محمد شهسواری با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیل عظیمی از مردم ولایتمدار شهرستان کهنوج و جمعی از دوستداران آن شهید بزرگوار از سراسر کشور در سالن بصیرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد.

سردار شهید محمد شهسواری در دوران جنگ تحمیلی به اسارت گرفته شد و در حالی که در محاصره دشمن قرار داشت با شعار «مرگ بر صدام، ضد اسلام» به نماد رشادت و مقاومت تبدیل شد و سرانجام پس از آزادی از اسارت سال 75 در مأموریتی در مسیر زاهدان توسط عوامل تروریستی به شهادت رسید.

انتهای پیام/80008/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول