اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار ـ 11

فغفوری: تئاتر یکی از عوامل ماندگاری ادبیات دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر «خدایا ایمان بده» از سپاه شهرستان کامیاران گفت: هنر تئاتر یکی از عوامل ماندگاری و پویایی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

فغفوری: تئاتر یکی از عوامل ماندگاری ادبیات دفاع مقدس است

علی فغفوری در حاشیه دومین جشنواره تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران در سمنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اگر تئاتر شهری ضعیف باشد فرهنگ آن شهر ضعیف است.

مسئول گردان سپاه بیت‌المقدس شهرستان کامیاران افزود: ما پاسداران و بسیجیان نیز وظیفه خود می‌دانیم که با ورود به عرصه هنر، فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را در جامعه ترویج دهیم.

وی عنوان کرد: تئاتر «خدایا ایمان بده» در خصوص بمباران شیمیایی سردشت و کشتار دسته جمعی مردم بی‌گناه مناطق کردنشین توسط رژیم بعث عراق است.

فغفوری ادامه داد:‌ این مضمون به دنبال نشان دادن مظلومیت مردم سردشت است که تاکنون کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش یک ساله اعضای گروه امسال و در این جشنواره برای نخستین بار به روی صحنه رفته و اجرای این نمایش حاصل تلاش رسول بانگین نویسنده، ‌دستیار کارگردان و سرپرست گروه جلیل قیسوندی،‌ بازیگران لادن محمدی و مظفر فتحی،‌ محمد علایی و زانیار چشمه‏کبودی و سایر اعضای گروه در بخش‌های موسیقی، نور، صدا، طراح صحنه و لباس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مراسم اختتامیه نیز بعد از ظهر امروز، 16 اسفند‌ماه جاری، با حضور میهمانان کشوری در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول