اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی خوزستان خبر داد

وصول 320 خاطره دفاع مقدس به جشنواره خاطره‌نویسی/ بازگویی خاطرات 16 آزاده

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از وصول 320 خاطره به جشنواره خاطره‌نویسی خبر داد و گفت: جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس با عنوان «باب الفتح» فردا ساعت 9 در تالار مهر آبادان برگزار می‌شود.

وصول 320 خاطره دفاع مقدس به جشنواره خاطره‌نویسی/ بازگویی خاطرات 16 آزاده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالمجید عقیلی در نشست خبری ظهر امروز اظهار داشت: محوریت جمع‌آوری خاطرات براساس موضوع ویژه عملیات ثامن‌الائمه در محیط جغرافیایی عملیات (آبادان) کلید خورده است.

وی اذعان داشت: در اوایل آذر ماه سال جاری فراخوان عمومی مسابقه با موضوعات متنوع در حوزه دفاع مقدس و به ویژه عملیات ثامن الائمه اعلام شد و 320 اثر توسط 223 نفر به دبیر خانه ارسال شد.

*حضور گسترده بانوان در جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس

عقیلی با بیان اینکه آثار در این جشنواره از جهش بسیار خوبی برخوردار بودند تصریح کرد: بانوان حضور بسیار گسترده‌ای در این دوره از مسابقه داشتند و 50 اثر از بانوان رزمنده به صورت مستقیم و یا با واسطه ارسال شد.

به گفته وی 16 نفر از آزادگان دفاع مقدس نیز خاطرات خود را به جشنواره ارائه کردند.

*ثبت رشادت‌ها برای نسل جوان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اداره کل در این راستا است که با برگزاری مسابقات در حوزه خاطره نویسی به حفظ این گنجینه مقدس بپردازد و با بازخوانی این خاطرات، رشادت‌های رزمندگان را به نسل جوان منتقل کند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری خاطرات، برگزاری مسابقه است عنوان کرد: بررسی خاطرات به دست آمده نشان دهنده این است که در استان خوزستان ظرفیت بالایی در حوزه داستان نویسی، خاطره نویسی و ثبت حوادث وجود دارد و ورود کسانی که به نوعی با دفاع مقدس در ارتباط بودند به این حوزه باعث می‌شود خروجی خوبی در حوزه ثبت وقایع دفاع مقدس به دست آید.

5 اثر برگزیده انتخاب شدند

عقیلی با اشاره به اینکه سومین جشنواره خاطره نویسی فردا در آبادان برگزاری می‌شود بیان داشت: در این جشنواره پنج اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند و چهار اثر شایسته تقدیر، دو اثر در بخش بانوان رزمنده، یک اثر در بخش عملیات ثامن الائمه دو اثر در بخش آزادگان مورد شناسایی قرار گرفتند.

به گفته وی در این جشنواره از خانواده شهیدان علی حمیدیان‌پور و نعمت‌الله باقرزاده که در طی عملیات ثامن الائمه به شهادت رسیدند تقدیر می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان با اشاره به اینکه آثار در مقایسه با دو دوره گذشته از نظر کمی و کیفی جهش خوبی داشتند ادامه داد: آثار برگزیده به کنگره دوسالانه خاطره‌نویسی ارسال می‌شود و امیدوار هستیم امسال هم مانند سال گذشته که چهار نفر از استان خوزستان در این کنگره برگزیده شدند افتخارات خوبی برای استان رقم بخورد.

انتهای پیام/2329/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول