اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی حرفه‌ای بیجار:

پیشرفت‌های علمی کشور نشانه خودباوری ملی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی حرفه‌ای بیجار گفت: پیشرفت‌های علمی کشور نشانه بارز اعتماد به‌نفس و خودباوری ملی جوانان ایران اسلامی است.

پیشرفت‌های علمی کشور نشانه خودباوری ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، کمال فرمانی‌فرد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن گرامیداشت پنجم اسفند سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، اظهار کرد:  روز مهندس یاد آور مجاهدت‌ها و فداکاری مهندسانی است که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سنگرها، راه‌ها، پل‌ها و بیمارستان‌های زیادی احداث کرده و اندیشه و فکر مهندسی را به یاری فرماندهی جنگ آوردند و نقش خود را در پیروزی و عزت ملت به خوبی ایفا کردند.

وی گفت: مهندسی به معنای داشتن فکر نظام‌مند و هدفمند و برنامه‌ریزی و طراحی و عمل بهینه است و جامعه‌ای که همه زندگی آن بر مبنای دانش و برنامه‌ریزی و عمل مهندسی باشد موفق‌تر خواهد بود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید محمدرضا حبیبی بیجار خاطرنشان کرد: اندیشه و روش مهندسین ایرانی دستاوردهای عظیم و ارزشمندی را در طول تاریخ به بشریت هدیه کرده و زمان آن فرا رسیده که ایران، پرچمداری خود را در علم و فناوری و تمدن جهانی بار دیگر به رخ جهانیان بکشد.

وی به پیشرفت‌های علمی اخیر در کشور اشاره کرد گفت: خوشبختانه طی دهه گذشته پیشرفت علمی کشور از سرعت و شتاب خوبی برخوردار شده که البته تا نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد که این مهم با تلاش مهندسان جوان و نخبگان علمی کشور در آینده‌ای نزدیک تحقق خواهد یافت.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید حبیبی بیجار به ترورهای دانشمندان هسته‌ای کشور توسط دشمنان نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر دشمن می‌خواهد با ترور دانشمندان هسته‌ای و سرمایه‌های علمی کشور مانع پیشرفت علمی در ایران شود در واقع قصد ایستادگی در برابر آحاد ملت ایران و جوانان پرتلاش و غیرتمندی را دارد که از خودباوری و اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند و دشمن باید بداند که هیچ توفیقی در این راه کسب نخواهد کرد.

فرمانی‌فرد افزود: خودباوری علمی و پیشرفت‌های خارق‌العاده کشور در عرصه‌های مختلف صنعتی، پزشکی، هسته‌ای، هوافضا، سلول‌های بنیادین و نانوتکنولوژی حکایت از تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری ملی بین جوانان ایرانی دارد و این خود نویدی برای سازندگی در تمامی عرصه‌ها در کشور است.

وی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که همه زندگی آن بر مبنای دانش و برنامه‌ریزی باشد موفق‌تر عمل نموده و در امر سازندگی و تولید نیز پیشگام خواهد بود.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول