اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد

پرهیز از تفسیر دین بر اساس برداشت‌های شخصی / ولایتمداری مهم‌ترین شاخصه

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: فردی که رئیس جمهور می‎شود باید مطیع ولایت فقیه و مراجع تقلید باشد و نباید براساس برداشت‎های ذهنی خود دین را تفسیر کند.

پرهیز از تفسیر دین بر اساس برداشت‌های شخصی / ولایتمداری مهم‌ترین شاخصه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش آموزشی 110 شورای هیئت‌های مذهبی و مساجد استان به تحلیلی از شرایط کنونی نظام و دشمنی‌های نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: فتنه‎هایی که دشمنان علیه نظام اسلامی ترتیب می‌دهند تازگی ندارد بلکه آن‎ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ‎همواره به دنبال ایجاد مشکلات و فتنه‎های مختلف برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند، اما خداوند متعال اراده کرده که انقلاب اسلامی سرافراز و مردم کشورمان سربلند باشند.

وی تاکید کرد: کشور ما در یک پیچ تاریخی مهم و شرایط حساس قرار دارد و نزدیک شدن به انتخابات سال آینده بر حساسیت شرایط کنونی افزوده است.

به گفته وی در این رویداد مهم، انتخاب فردی اصلح، مومن و معتقد به نظام و دارای اعتقادات اصیل و ایمان به مبانی قرآن و ولایتمدار باید مورد توجه مردم باشد.

حجت‌الاسلام اسکندری، ولایتمداری و پیروی بی‌چون و چرا از فرمایشات مقام معظم رهبری را بهترین راه برای عبور از فتنه‌ها و مشکلات دانست و افزود: نباید تصور کرد که دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان کشور تنها یک دیدار معمولی است بلکه ایشان در این دیدارها نقشه راه را به ما نشان می‎دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مقام معظم رهبری وظایف مسئولان را به خوبی بیان می‎کنند؛ ایشان به افرادی عاقل، باتقوا، رعایت کننده اصول و موازین اسلامی نیاز دارند.

وی تبعیت از فرمایشات رهبری و عمل هوشمندانه را از وظایف اصلی آحاد جامعه به ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر ذکر کرد و یادآور شد: در چنین شرایط حساس نباید سخنانی بیان شود که به جای حمایت از رهبر معظم انقلاب، خدای ناکرده باعث رنجش ایشان شود.

حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از حادثه هتک حرمت در روز 22 بهمن اظهار کرد: حادثه 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در هیچ شرایطی در شأن شهر مقدس قم نبود.

وی تصریح کرد: این حادثه لطمه‌های زیادی را در تبلیغات ضد ایرانی دشمنان به دنبال داشت و قداست حرم مطهر، علمای عظام، یکی از مسئولان برجسته نظام، مردم و مهر و نماز با تربت سیدالشهدا(ع) شکسته شد؛ اگر چه هوشمندی مردم در محکوم کردن این رویداد دشمن را از اهداف خود ناامید کرد.

معاون فرهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام، تضعیف نظام را منکری بزرگ دانست و افزود: فردی که رئیس جمهور می‎شود باید مطیع ولایت فقیه و مراجع تقلید باشد چون علما هستند که دین را برای ما تفسیر می‎کنند، نباید فردی که انتخاب می‎شود بر اساس برداشت‎های ذهنی خود دین را تفسیر کند.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول