اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

اعتیاد و ابتذال مهم‌ترین معضلات پس از سال‌های دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد از اعتیاد و ابتذال به عنوان مهم‌ترین معضلات جامعه اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه سال‌های پس از دفاع مقدس یاد کرد.

اعتیاد و ابتذال مهم‌ترین معضلات پس از سال‌های دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در همایش تخصصی هنرمندان، نویسندگان، بانیان قلم و اندیشه، فعالان فرهنگی حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد یک بلای خانمان سوز، عقلانیت سوز،‌دیانت سوز و اراده سوز است و هنرمندان و اهل قلم رسالت بزرگی را برای پیشگیری از این معضل اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک جریان مثبت و سازنده بود و تحول بنیادین را ایجاد کرد،‌افزود: این انقلاب دنیای متمدن را با رویکرد خویش به زانو درآورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در عین حال ایجاد دو جریان و پدیده اجتماعی در مقابل انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: ابتذال و اعتیاد از مهم‌ترین معضلات پس از انقلاب اسلامی و به ویژه سال‌های بعد از دفاع مقدس بود و دشمن برای این دو جریان هزینه‌های زیادی را صرف کرده تا نظام اسلامی را به چالش بکشاند.

وی تاکید کرد: دشمن برای پیشبرد این نقشه خود طراحی و تلاش زیادی کرد تا نظام را از پای درآورد که ابتذال فرهنگی و شبیخون فرهنگی از مهم‌ترین تلاش‌ها و راهبردهای دشمنان برای دست‌یابی به این مهم بود.

امام جمعه بجنورد افزود: از سویی دشمنان برای ترویج اعتیاد به عنوان بلای خانمان برانداز تلاش کرده تا نظام اسلامی را زمین گیر کند و متأسفانه تا حدی هم در پیشبرد نقشه خود در به اعتیاد کشاندن جوانان هم موفق شدند.

وی تلاش دشمنان برای گسترش اعتیاد در جامعه را در راستای جلوگیری از تمدن سازی نظام اسلامی برشمرد و گفت: جریان اعتیاد یک جریان عادی نیست بلکه جریان سیاسی است و دشمنان با به جریان انداختن جریان‌هایی چون ابتذال و اعتیاد به دنبال ایجاد آسیب و فساد بودند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه جریان اعتیاد در کشور وجود داشته و نباید آن را کتمان کرد، افزود: لازم است تا برای سوزاندن این معضل اجتماعی بهترین راه و روش‌ها را پیش بگیریم و هنرمندان و اهل قلم کاری کنند که زشتی این کار به جامعه ارائه و زشتی آن ترسیم شود.

وی تصریح کرد: هر کسی هر طور که می‌تواند به ریشه کن شدن این بلای خانمان برانداز از جامعه اسلامی کمک کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: به طور حتم هرگونه قدم در این راستا ماندگار خواهد بود و در نزد خدا دارای مزد و پاداش عظیمی خواهد بود

وی اظهار امیدواری کرد تا با انجام فعالیت‌های فرهنگی ان‌شاءالله روزی به نقطه‌ای دست یابیم که این معضل اجتماعی از جامعه رخت بر بندد.

به گزارش فارس، همایش تخصصی هنرمندان، نویسندگان، بانیان قلم و اندیشه، فعالان فرهنگی حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در تالار حافظ شهرداری بجنورد با حضور هنرمندان،‌خبرنگاران و نویسندگان استان برگزار شد.

فرماندار بجنورد و شماری از اعضای کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان شرکت داشتند.

انتهای پیام/63001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول