اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی:

پس از 27 سال هنوز به نقش غواصان دفاع مقدس نپرداخته‌ایم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: نقش غواصان در دفاع مقدس نقش بی‌نظیری است که متاسفانه پس از گذشت 27 سال، هنوز به آن پرداخته نشده است.

پس از 27 سال هنوز به نقش غواصان دفاع مقدس نپرداخته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمجید مصباحی عصر امروز در نشست خبری همایش غواصان ماندگار دفاع مقدس اظهار کرد: در طول دفاع مقدس فراز و نشیب‌های بسیار زیادی وجود داشت، و اگر بن‌بستی ایجاد می‌شد افرادی با عنوان غواص دست به بن‌بست شکنی می‌زدند.

وی تصریح کرد: فرازهایی پیرامون موضوع غواصی در دوره دفاع مقدس وجود دارد که توجه به آنها حائز اهمیت است.

مصباحی خاطرنشان کرد: هر گاه صحبت از جنگ می‌شود، تصور سنگر و سنگربانی برای حفظ و اعمال اراده در مقابل دشمن به ذهن می‌رسد.

وی یادآور شد: توصیف سنگربانی خاص شرایط رزم در میدان خاکی است و غواصان افرادی بودند که از سنگر خارج می‌شدند و برای شکستن خطوط دشمن به سمت آنها حمله می‌بردند و با انواع خطرات از جمله غرق شدن، آتش دشمن و از همه مهم‌تر با تاریکی محض به دلیل انجام عملیات شبانه مواجه می‌شدند.

فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی تاکید کرد: مظلومیت غواصان نیز به عنوان یکی دیگر از فرازهای مهم دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی افزود: در معرفی نمادهای جنگ، از هواپیما در نیروی هوایی و تانک برای نیروی زمینی استفاده می‌شود، در حالی که برای یک غواص، تنها فعالیت ارزنده‌اش در همان دوره دفاع مقدس باقی می‌ماند.

مصباحی گفت: هیچ دوربینی نمی‌توانست فعالیت ایثارگرانه آنها را هنگام غلبه بر دشمن در تاریکی شب ببینند بنابراین نمادی برای معرفی فعالیت یک غواص وجود ندارد.

وی یادآور شد: نتیجه فعالیت غواصان، عملیات‌های مختلفی چون عملیات بدر، والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج، کربلای هشت است.

مصباحی تصریح کرد: نقش غواصان در دفاع مقدس نقشی بی‌نظیری است که متاسفانه پس از گذشت 27 سال، هنوز به آن پرداخته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 61 و پس از عملیات رمضان، 6 هزار نیرو از خراسان به اهواز برای عملیات غواصی اعزام شده بود،که 150 نفر از آنها برای عملیات انتخاب شدند و پس از انجام دوره‌های آموزشی تنها 90 نفر در پایان انتخاب شدند.

مصباحی افزود: لازمه این عملیات، موفقیت در آزمون‌های روحی و معنوی، آمادگی‌های کامل جسمانی و بالابودن روحیه شهادت طلبی است که این امر اهمیت و حساسیت کار غواصی را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی تاکید کرد: ارزش کار غواصان و خلوص نیت آنها به همراه ایثارگری‌های سزاوار برترین تقدیر و تشکرها است و رشادت‌های دلاورمندانه غواصان باید مورد تاکید بیش از پیش قرار گیرد.

انتهای پیام/70004/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول