اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان زنجان خبر داد

فروش اطلاعات شخصی به قیمت شارژ تلفن همراه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری فردی که با فروش اطلاعات شخصی افراد شارژ تلفن همراه دریافت می‌کرد، خبر داد.

فروش اطلاعات شخصی به قیمت شارژ تلفن همراه

نصرت‌الله امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: فردی که با ایجاد وبلاگی در اینترنت اطلاعات شخصی افراد را در قبال دریافت رمز شارژ تلفن همراه در اختیار خریداران قرار می‌داد، دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا پس از آگاهی از این نوع کلاهبرداری موضوع را در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: تحقیقات در این راستا زمانی آغاز شد که پلیس فتا در حال گشت‌زنی در فضای مجازی وبلاگی را شناسایی کرد که در امر فروش اطلاعات شخصی افرا فعالیت می‌کرد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیس فتا متوجه شد که عامل این امر شخصی ساکن ابهر است و در اقدامی غافلگیرانه نسبت به دستگیری این فرد اقدام کرد.

وی ادامه داد: پس از دستگیری متهم و با ارائه دلایل و مدارک وی به فروش اطلاعات شخصی افراد در قبال دریافت شارژ تلفن همراه اعتراف و اعلام کرد، پس از در حال گشت‌زنی در فضای مجازی با وبلاگ مشابهی آشنا شده و تصمیم گرفتم چنین وبلاگی را ایجاد کنم تا اینکه توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدم.

رئیس پلیس فتای استان زنجان نیز در این راستا به مردم و کاربران اینترنت توصیه کرد فریب افراد سودجو را نخورده و ضمن توجه به عواقب و اعمال مجرمانه در فضای سایبری توجه داشته باشند که در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی افراد جرم بوده و پلیس با متخلفان برخورد شدید و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول