اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 رشته قنات ریگان آماده ثبت ملی هستند

خبرگزاری فارس: سه رشته قنات که پرآب‌ترین قنات‌های شهرستان ریگان هستند، برای ثبت ملی پیشنهاد داده شده‌اند، اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

3 رشته قنات ریگان آماده ثبت ملی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، رشته قنات که پرآب‌ترین قنات‌های شهرستان ریگان هستند، برای ثبت ملی پیشنهاد داده شده‌اند، اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

مصطفی زینت‌‌بخش در این زمینه به خبرنگار فارس در‌ ریگان گفت: بخش گنبکی با دارا بودن آب و هوای معتدل کوهستانی دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.

بخشدار گنبکی ریگان افزود: این بخش با داشتن مناطق کوهستانی دارای آبشارهایی به طول 30، 40 و 60 متر در منطقه دهکن و سرگری است.

زینت‌‌بخش تصریح کرد: وجود این آبشارهای زیبا در این بخش‌ مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بخش گنبکی با دارا بودن مرکبات منحصر به فرد کشور یکی از قطب‌های تولید مرکبات است و سالانه بیش از 300 هزار تن محصول مرکبات از این باغ‌ها برداشت می‌شود که این بخش را به بهشت شرق استان کرمان تبدیل کرده است.

زینت‌بخش ‌افزود: باغ‌های مرکبات و نخلستان‌های این بخش با 30 رشته قنات آبیاری می‌شوند که این امر موجب کیفیت دو چندان محصولات باغی در این منطقه شده است.

وی گفت:‌ سه رشته قنات که پرآب‌ترین قنات‌های شهرستان ریگان هستند، برای ثبت ملی پیشنهاد داده شده‌اند و تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

بخشدار گنبکی ریگان ابراز داشت: وجود درختان بادام کوهی، بنه، کسور، درختان مورد و عرق تارونه‌ و جاری شدن چشمه‌سارها در این بخش نظر هر بیننده‌ای را به خود در این مناطق جلب می‌کند.

زینت‌‌بخش عنوان کرد: همچنین وجود گیاهان دارویی مانند آویشن، دُرمنه،‌ زیره وکلپوره‌ در این مناطق از جمله جاذبه‌های گردشگری این بخش به شمار می‌رود.

وی اذعان داشت: وجود پرآب‌ترین رودخانه‌های فصلی پاسرخ، گز بهمن و هلیله‌ای نظر هر گردشگر و مسافر را به خود جلب می‌کند.

زینت‌‌بخش ابراز داشت: روستای هدف گردشگری "کوه‌شاه" یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گنبکی است که دارای آب و هوایی معتدل و با داشتن درختان بادام کوهی، کسور، بنه، درمنه و وجود پرندگانی مانند کبک، تیهو و .. از جمله مناطق بی‌نظیر شهرستان ریگان است.

وی گفت: باغ تفریحی آب باریک، مجتمع فرهنگی تفریحی مسجد ابوالفضل (ع) از دیگر اماکن گردشگری این بخش است.

به گزارش فارس، بخش گنبکی در 25 کیلومتری مرکز شهرستان ریگان قرار دارد. 

انتهای پیام/80014/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول