اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی:

26 رویداد انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس:مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: همزمان با هشتمین همایش شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت کشور 26 رویداد انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی ثبت ملی شد.

26 رویداد انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی این معاونت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از میان پرونده‌های تهیه شده برای موضوعات مرتبط با حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی استان خراسان‌رضوی تعداد 26 پرونده در فهرست مکان رویدادهای کشور ثبت ملی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: از فهرست مکان رویدادهای انقلاب اسلامی ثبت شده در فهرست ملی، 10 مکان مربوط به شهر مشهد و بقیه در ارتباط با وقایع و رویدادهای شهرستان‌های استان از جمله گناباد، کاشمر، تربت‌حیدریه، کلات، تربت‌جام، سبزوار، نیشابور، مه‌ولات، قوچان و درگز است.

وی افزود: علاوه بر مکان رویدادهای انقلاب اسلامی همچنین شش اثر تاریخی نیز به نام‌های کاروانسرای اسحاق‌خانی شریف‌آباد، آب انبار امین‌آباد رشتخوار، تپه نو باغ جغتای و محوطه‌های استغناء احمدآباد و شمس آباد جوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

* کسب مقام خراسان‌رضوی در جشنواره صدای عشایر

جشنواره صدای عشایر در معرفی برترین‌های خود و کسب چند مقام برتر توسط خراسان‌رضوی به کار خود پایان داد.

 در نخستین جشنواره صدای عشایر کشور که با حضور بیش از 7هزار نفر از ایلات وعشایر و صنعتگران صنایع دستی از سراسر کشور برگزار گردید، علی مؤمنی به عنوان مدیرکل نمونه به خاطر شرکت خوب خراسان‌رضوی در مقایسه دیگر استان‌ها شناخته شد.

همچنین در بخش جلوه‌های زندگی عشایری نیز سیاه چادرهایی از تربت‌جام، جاغرق، طرقبه و شاندیز، کلات، مشهد، قوچان، هزار مسجد و کرمانج‌ها مقام برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/70002/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول