اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه:

2 میدان تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: دو میدان مسجد جامع و میدان شهدای تربت‌حیدریه در مکان رویدادهای انقلاب اسلامی ثبت ملی شد.

2 میدان تربت‌حیدریه ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی شریفان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حد فاصل میدان مسجد جامع تا میدان شهدا تربت‌حیدریه در مکان رویدادهای انقلاب اسلامی ثبت ملی شد.

وی گفت: چون در زمان انقلاب تمام اتفاقات در حد فاصل این دو میدان در تربت حیدریه انجام شده است؛ همزمان با 22 بهمن در آثار مکان رویدادهای انقلاب اسلامی این دو میدان ثبت شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه خاطر نشان کرد: در شهرستان تربت حیدریه 45 اثر تاریخی وجود دارد و از این تعداد 32 اثر آن بناهای تاریخی شهرستان را تشکیل می‌دهد که مهم‌ترین آن قطب‌الدین حیدر، رباط طبی است که اکنون بخشی از آن به موزه مردم‌شناسی تغییر کاربری یافته است.

وی یادآور شد: در غرفه‌های آن موضوعاتی از قبیل آداب و رسوم، فنون و مشاغل سنتی و هنرهای بومی در قالب رنگرزی سنتی، قالیبافی، ابریشم‌بافی، مطبخ سنتی و آهنگری به نمایش گذاشته شده است.

شریفان افزود: برگزاری یک دوره کلاس‌های آموزش صنایع دستی در رشته‌های معرق، سرمه‌دوزی و گلیم در حوزه صنایع دستی به‌صورت رایگان انجام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه صنایع دستی 480 عدد کارت صنعتگر برای ابریشم‌کشان و 111 عدد مجوز مشاغل خانگی صادر و به بانک‌ها برای دریافت وام مشاغل خانگی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/70005/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول