اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

مکان رویداد شهادت آیت الله مدنی در تبریز ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ثبت مکان رویداد شهادت آیت‌الله سید اسدالله مدنی، شهید محراب در فهرست آثار ناملموس ملی کشور خبر داد.

مکان رویداد شهادت آیت الله مدنی در تبریز ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: پرونده مکان رویداد شهادت دومین شهید محراب، طی هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخدادهای انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

محمدی شهید مدنی را مجسمه تقوی و فضیلت خواند و گفت: آیت الله مدنی امام جمعه تبریز طی نخستین سالهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و یکی از مفاخر و علمای این خطه بود.

وی با اشاره به جریانات مهم و حساس تبریز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمنان انقلاب با شعله‌ور کردن آتش تفرقه و آشفته کردن اوضاع عمومی شهر امید داشتند به اهداف شوم خود برسند اما با هوشیاری یاران انقلاب و اعزام آیت‌الله مدنی به تبریز با حکمی از سوی امام خمینی (ره)، نقشه‌هایشان ناکام ماند.

محمدی با تاکید بر اینکه به عقیده همگان، آیت‌الله مدنی، در سر و سامان دادن به اوضاع سیاسی و اجتماعی تبریز تلاش مخلصانه‌ای داشت، افزود: پس از وقوع حادثه دلخراش و غمبار شهادت نخستین شهید محراب آیت‌الله سیدمحمد علی قاضی طباطبایی به دست دشمنان انقلاب، طی حکمی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب، آیت‌الله مدنی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز منصوب شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به زندگی سرتاسر افتخار این شهید بزرگوار، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مدنی که همواره در صف مقدم مبارزه بود، قبل از انقلاب در برابر رژیم ستم‌شاهی و پس از پیروزی در مقابل مزدوران و جاسوسان امریکا چون سدی محکم ایستاده و از حریم اسلام و قرآن حمایت می‌کرد.

محمدی با اشاره به شهادت ایشان، یادآور شد: در بیستم شهریور سال 1360 ، آیت‌الله سید اسدالله مدنی در محراب نماز جمعه توسط منافقان کوردل به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی خاطرنشان کرد: مکان رویداد شهادت آیت‌الله مدنی در میدان نماز خیابان جمهوری اسلامی تبریز، ثبت ملی شد تا یاد و خاطره رشادت‌ها و مبارزات این شهید و روحانی بزرگوار در حافظه تاریخ بیش از پیش ماندگار شود.

طی هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخدادهای انقلاب اسلامی در تهران، سه اثر از مکان رویدادهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شد.

انتهای پیام/60002/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول