اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی به فراز و نشیب‌های زنجان در سالی که گذشت

خبرگزاری فارس: با وجود تدارکات ویژه برای زمستان توسط ارگان‌های دولتی از آنجا که باران، بارش غالب زمستان در استان زنجان بود، به نظر می‌رسد این تدارکات غیرکاربردی شدند.

نگاهی به فراز و نشیب‌های زنجان در سالی که گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استان زنجان از آغاز سال‌جاری شاهد تحولاتی بود که برخی از آن‌ها منبعث و تحت تأثیر تحولات کشور و حتی بین‌المللی بود و برخی هم خاص خود زنجان بود.

در آغاز فصل سرما در استان زنجان، تدارکات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شد، ولی گویا پیش‌بینی‌ها با تغییرات آب و هوایی صورت گرفته غیر کاربردی شد چراکه در زمستان سال‌جاری برف چندانی در سطح استان نبارید.

چکمه‌های غیر کاربردی

بنا به گفته مادربزرگ‌ها، روزگاری برف‌ در خیابان‌ها تا زانوی آدم‌ها می‌رسید و اغلب مردم چکمه یا پوتینی برای پوشیدن نداشتند، ولی این روزها خبری از برف نیست و به نظر می‌رسد پوتین‌ها غیر کاربردی شده‌اند.

حکایت‌های شورای شهر زنجان

شورای شهر زنجان هم حکایت‌های خود را دارد، که حاضر نشدن به موقع اعضای شورا در جلسه و ساعت برگزاری آن از نکات بارز آن محسوب می‌شود.

کش و قوس‌های اعضای شورای شهر زنجان در اواسط سال‌جاری به اوج خود رسید به طوری که برخی از آن‌ها صحبت از تغییرات حتمی در هیئت رئیسه را می‌دادند و چند جلسه را هم با این تلقی غیر کاربردی کردند.

ولی بالاخره این کش و قوس‌ها در مقطعی به پایان رسید و فریدون اصفهانیان ضمن حفظ سمت خود، هیئت رئیسه شورای شهر را هم در کنار خود ابقا کرد.

در اوایل سال‌جاری به دلیل مشکلات موجود در سطح شهر از جمله آسفالت نامناسب خیابان‌های شهر شهردار زنجان استعفا کرد.

بعد از استعفای موسوی شورای شهر زنجان منصور عزتی را به عنوان شهردار زنجان انتخاب و برای گرفتن حکم تأیید به استانداری و وزارت کشور معرفی کرد.

بعد از مدت‌ها سکوت در این مورد و وعده‌های فراوان که حکم شهرداری عزتی به‌زودی صادر می‌شود، بالاخره پس از اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری فارس مبنی بر عدم ارسال تأییدیه برای شهردار شدن عزتی به وزارت کشور و مصاحبه معاون استاندار با خبرگزاری فارس مشخص شد که این حکم توسط استانداری زنجان برای دریافت تأییدیه به تهران ارسال نشده است.

سمت شهرداری زنجان پس از مدت‌ها کش و قوس به سرپرست آن‌ که معاون شهرسازی شهرداری زنجان بود، رسید و الحق بعد از آن فعال شده است.

در این بین، ارائه خدمات خاص در بخشی از شهر موجبات مکدر شدن خاطر را فراهم می‌کند.

به طور مثال شهرداری اغلب برنامه‌های آزمایشی مورد نظر را در دو شهرک کارمندان زنجان یا آزادگان اجرا می‌کند و در مواجه با سئوالاتی در این مورد اقدام به تکذیب آن می‌کنند.

نمونه بارز آن، آسفالت یک خیابان از اوایل سال‌جاری بود که یکی از مدیران در پاسخ به این سئوال که چرا خیابانی که سال گذشته آسفالت شده بود بار دیگر آسفالت شده است، گفت: این خیابان برای آزمایش قیر تولیدی آسفالت شده است.

در این بین الحق و الانصاف نباید همه سئوالات متوجه مدیران شهرداری باشد بلکه اعضای شورا هم در این مورد نقش دارند.

گفتنی است، در بین مردم شایعه شده است که تمرکز اغلب مدیران در مناطقی از شهر زنجان موجب عمران و آبادانی بیش از حد آن‌ها شده و این در حالی است که برخی مناطق شهر در جنوب و غرب زنجان سال‌ها است که هیچ کار عمرانی به خود ندیده است.

انتهای پیام/73004/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول