اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

‌صادرات و واردات ریلی و جاده‏ای در استان زنجان فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان دروازه شمال‎غرب کشور است، گفت: ‌صادرات و واردات ریلی و جاده‏ای در استان زنجان فراهم شود.

‌صادرات و واردات ریلی و جاده‏ای در استان زنجان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏نژاد عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین پایانه کانتینری شمال‎غرب کشور در استان با اشاره به حماسه با‌شکوه ملت ایران در روز 22 بهمن ماه سال‌جاری‌ اظهار داشت: یک بار دیگر شکوه و عظمت حضور مردم در عرصه مشارکت سیاسی مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه سال‌جاری نمادی از وفاداری و ارادت و عنایت آنها به انقلاب، امام راحل، شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: باید از این حضور قدردانی کرد.

استاندار زنجان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجم بزرگی از پروژه‏ها همزمان با دهه مبارک فجر در استان زنجان افتتاح و کلنگ‏زنی شده است، تصریح کرد: این پروژه‏ها در بخش‏های مختلف عمرانی، ورزشی و فرهنگی و در شهر و روستا افتتاح شد.

وی اضافه کرد: امسال دهه فجر را با برکات بسیار زیادی پشت سر گذاشته‏ایم.

*قرار گرفتن استان در کریدور پرتحرک فرصت بزرگی است

رئوفی‏نژاد قرار گرفتن استان زنجان را در یک کریدور پرتحرک و پربار فرصت بزرگی برای این استان برشمرد و افزود: این فرصت به انحصار در اختیار استان زنجان بوده و باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان دروازه شمال‎غرب کشور به شمار می‏رود، یادآور شد: حجم قابل توجهی از واردات و صادرات جاده‏ای و ریلی از طریق استان زنجان باید صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان تنها دروازه ورود و خروج واردات و صادرات کشور به شمار می‏رود، ادامه داد: متاسفانه در سال‏های گذشته اقدامی در زمینه ایجاد زیرساخت‏های لازم برای واردات و صادرات از طریق استان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امروز بخش خصوصی با اعتماد کامل برای سرمایه‏گذاری در این استان اقدام می‏کند، اذعان داشت: دولت نیز از طرح‏های بزرگی چون مجتمع حمل و نقل بین‏المللی و ترمینال کانتینری طلایه‏داران غدیر زنگان حمایت می‏کند.

*گمرک زنجان یکی از بهترین گمرکات کشور است

رئوفی‏نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر گمرک استان زنجان یکی از بهترین گمرکات کشور محسوب می‏شود، ادامه داد: زیرساخت‎های نرم‎افزاری و سخت‏افزاری لازم در این گمرک ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه صادرات یکی از استان‏های برتر کشور به شمار می‏رود، افزود: این امر بیانگر توجه مسئولان به توسعه زیرساخت‏ها بوده است.

*صادرات کالا از طریق فرودگاه زنجان

استاندار زنجان صادرات کالاها به صورت هوایی و از طریق فرودگاه زنجان را از دیگر فرصت‏های مطلوب استان زنجان برشمرد و یادآور شد: گمرک استان از دو سال گذشته آمادگی خود را برای صادرات محصولات به صورت هوایی اعلام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‎های استان زنجان برای توسعه صادرات به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه ملی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: با فراهم شدن زیرساخت‏ها می‏توان کالای مورد نیاز را از طریق خود استان وارد کرد.

رئوفی‏نژاد اجرای طرح ریلی را تکمیل‌کننده طرح مجتمع بین‏المللی و ترمینال کانتینری غدیر زنگان برشمرد و افزود: بخشی از کانتینرها در زمینه صادرات و واردات ریلی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در زمینه مجتمع بین‏المللی حمل و نقل و ترمینال کانتینری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: باید در داخل و خارج کشور از این ظرفیت ایجاد شده در منطقه شمال‎غرب کشور مطلع شوند.

*تامین 100دستگاه کانتینر برای مجتمع غدیر زنگان

استاندار زنجان تامین خودروهای مورد نیاز برای مجتمع حمل و نقل و ترمینال کانتینری استان زنجان را موضوع مهمی دانسته و یادآور شد: باید در حال حاضر 100 دستگاه کانتینر تهیه شود.

وی همچنین اذعان داشت: با توجه به اینکه طرح ترمینال کانتینری استان زنجان از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است، بانک‏ها باید برای تامین تسهیلات مورد نیاز حمایت کنند.

انتهای پیام/73006/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول