اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید نوروز صورت می‏گیرد

برگزاری جشنواره غذاهای محلی و تور گردشگری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: همزمان با عید نوروز 92 جشنواره غذاهای محلی در استان زنجان برگزار می‏شود.

برگزاری جشنواره غذاهای محلی و تور گردشگری در استان زنجان

ابوالفضل اجلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‏های مختلفی برای ایام عید سال آینده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان پیش‏بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته همزمان با عید نوروز تورهای یک روزه از سلطانیه به معبد داش‌کسن و شاه‏بلاغی برگزار می‎شود، خاطرنشان کرد: این تور از منطقه گردشگری شاه‏بلاغی به سلطانیه برمی‏گردد.

*برگزاری تور گردشگری به طارم

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تور یک روزه به شهرستان طارم در استان زنجان برگزار می‏شود، تصریح کرد: این تور با هدف معرفی جاذبه‏های این شهرستان به عنوان هندوستان ایران و بازدید از مناطق گردشگری آن در استان برگزار می‏شود.

وی با تاکید بر اینکه تورهای گردشگری همزمان با عید نوروز توسط بخش خصوصی برنامه‏ریزی شده است، ادامه داد: این تورها متناسب با استقبال مردم به مناطق مورد نظر اعزام می‏شوند.

اجلی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره غذاهای محلی یکی دیگر از برنامه‏های پیش‏بینی شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان برای ایام عید است، اضافه کرد: برنامه‏های مختلف فرهنگی نیز در این ایام در استان اجرا می‏شود.

*استقبال از نخستین مسافران نوروزی در استان زنجان

وی با بیان اینکه استقبال از نخستین مسافران ورودی به استان زنجان در عید نوروز از جمله برنامه‎های مورد نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به شمار می‏رود، یادآور شد: اجرای موسیقی سنتی در بناهای تاریخی استان نیز از دیگر برنامه‏های پیش‏بینی شده برای این ایام محسوب می‏شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در ورودی شهرهای استان زنجان نیز در ایام عید نوروز برنامه‏هایی پیش‏بینی شده است، خاطرنشان شد: معرفی جاذبه‏های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان در ایام عید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان از جاذبه‏های مهم و بسیار متنوعی برخوردار است، ادامه داد: جذب گردشگران و مسافران و معرفی مناسب این جاذبه‏ها از اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به شمار می‏رود.

*معرفی جاذبه‏های استان از طریق تابلوهای گردشگری

اجلی با اشاره به معرفی جاذبه‌های استان زنجان در قالب تابلوهای گردشگری، برنامه‎های تلویزیونی و رادیویی و درج اطلاعات در مجلات اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از اقلام تبلیغاتی و بروشور نیز تهیه می‏شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول