اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

موفقیت استان زنجان در تحقق کاهش تلفات جاده‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از موفقیت استان زنجان در تحقق کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد.

موفقیت استان زنجان در تحقق کاهش تلفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، دهمین جلسه کمیته ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی با حضور معاون استاندار و اعضای شورای حمل و نقل و نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی مسئول تشکیل شد.

در این جلسه، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: تلفات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی در استان زنجان طی 10 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.

حافظ باباپور گفت: استان زنجان به لحاظ قرارگیری در موقعیت خاص ترانزیتی از بار ترافیکی بالایی برخوردار است، اما با این وجود، خوشبختانه تلفات ناشی از سوانح و تصادفات جاده‌ای چهار سال متوالی کاهش داشته است.

وی با اشاره به هدفگذاری قانون برنامه پنجم توسعه که کاهش سالانه 10 درصد تلفات جاده‌ای و به طور خاص وزارت راه و شهرسازی که کاهش 15 درصدی را مد نظر قرار داده است، خاطرنشان ساخت: استان زنجان همواره در تحقق این اهداف موفق عمل کرده است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه وشهرسازی استان زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: لکه‌گیری موضعی در محورهای مواصلاتی مهم و پرتردد، خط‌کشی در محل‌های ضروری، شستشوی علائم جاده‌ای، توزیع نقشه راهنمای راه‌های استان و بروشور اطلاعات راهدارخانه‌ها که در مواقع ضرورت پذیرای مسافران جاده‌ای خواهند بود از جمله فعالیت‌هایی است که حوزه راهداری این اداره کل برای تسهیل سفرهای نوروزی انجام خواهد داد. 

وی همچنین از آمادگی 450 نفر از پرسنل به همراه 230 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و 27 راهدارخانه فعال در استان خبر داد و اظهار داشت: آشکارسازی نقاط پرحادثه برای کاهش تصادفات و پاکسازی محل عوارضی‌های زنجان- قزوین و زنجان- تبریز نیز از دیگر اقدامات مهم این اداره کل است.

باباپور در پایان با اشاره به افزایش دوربین‌های نظارتی به 25 مورد در محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان با سامانه پیامکی 1000241141 و تلفن گویای 141 نیز برای اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت راه‌های استان در خدمت هموطنان و مسافرین نوروزی خواهد بود.

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های ذیربط به ارائه گزارش فعالیت‌ها در رابطه با سفرهای نوروزی پرداختند.

انتهای پیام/2308/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول