اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

برگزاری 16 هزار محفل انس با قرآن در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری 16 هزار محفل انس با قرآن در استان زنجان خبر داد.

برگزاری 16 هزار محفل انس با قرآن در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اقداماتی که به صورت جدی توسط اداره کل اوقاف استان زنجان پیگیری می‌شود، برگزاری برنامه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف در راستای اجرای این نوع برنامه‌ها اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: اجرای محافل انس با قرآن و همچنین تربیت حفاظ قرآنی از اقداماتی است که در این زمینه اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآنی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی انجام می‌شود، افزود: برگزاری این محافل در راستای جذب جوانان به مراکز مذهبی از جمله بقاع صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش چشمگیر برنامه‌های قرآنی اجرا شده در بقاع افزود: محافل انس با قرآن از یک‌هزار مورد در سال 86 به 16 هزار و 606 مورد در 9 ماهه سال‌جاری رسیده است.

*ورود و تکمیل اطلاعات 2 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان نیز اشاره داشت و گفت: تکمیل اطلاعات 2 هزار موقوفه در سامانه جامع موقوفات استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات 2 هزار و 379 موقوفه وارد سامانه موقوفات شده است، اضافه کرد: این تعداد موقوفه شامل 22 هزار و 933 رقبه است.

 باقری همچنین با اشاره به ورود و تکمیل اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با موقوفات به تعداد 18 هزار و 418 شخص در سامانه موقوفات استان افزود: ورود و تکمیل اطلاعات پرونده‌های حقوقی استان به تعداد 148 مورد نیز از دیگر اقداماتی است که اداره کل اوقاف انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود و تکمیل اطلاعات پرونده‌های ثبتی استان به تعداد 163 مورد در سامانه موقوفات اضافه کرد: همچنین تکمیل اطلاعات اسناد اجاره به صورت مدت‌دار و جدید نیز به میزان 18 هزار و 39 مورد در سامانه وارد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به ورود و تکمیل اطلاعات مساجد استان به تعداد یک‌هزار و 324 مورد در سامانه نیز اشاره داشت و گفت: همچنین اطلاعات 126 بقعه متبرکه نیز وارد این سامانه شده است.

*اضافه شدن 109 موقوفه به موقوفات استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره کل اوقاف توسعه کمی و کیفی این سازمان است، افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر 109 مورد موقوفه به تعداد موقوفات استان اضافه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال‌جاری نیز 20 موقوفه به موقوفات استان اضافه شده است، گفت: این امر نشان از ترویج مطلوب فرهنگ وقف در استان است.

 باقری همچنین به بازنویسی موقوفات در استان نیز اشاره داشت و گفت: تاکنون بازنویسی 590 مورد وقف‌نامه در استان زنجان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت 590 مورد وقف‌نامه در سامانه افزود: همچنین در زمینه اسکن نیز برای یک‌هزار و 674 صفحه موقوفه اقدامات لازم انجام شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سنددار کردن موقوفات نیز اشاره کرد و گفت: در بحث تقاضای ثبت سند مالکیت نیز برای 371 موقوفه اقدامات لازم صورت گرفته است.

*اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه استان نیز اشاره داشت و گفت: اجرای این برنامه‌ها در راستای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جذب جوانان به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های اصیل دینی و همچنین گسترش فعالیت‌های مخاطب‌محور در امامزادگان استان از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده است.

 باقری با بیان اینکه از جمله برنامه‌های فرهنگی قابل اجرا در بقاع استان برنامه آرامش بهاری ویژه فرا رسیدن سال نو، اجرای برنامه سوگواره یاس نبوی، اجرای برنامه‌های مناسبتی در روز ائمه معصومان (ع)، برنامه‌های دهه ولایت و اجرای برنامه‌های مناسبتی همزمان با هفته وقف است که به صورت سالانه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول