اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد

آماده‌سازی 300 طرح بومی و محلی اقتصاد مقاومتی در زنجان

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از آماده‌سازی 300 طرح بومی و محلی اقتصاد مقاومتی در زنجان خبر داد.

آماده‌سازی 300 طرح بومی و محلی اقتصاد مقاومتی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا حسینی ظهر امروز در مراسم درختکاری در تیپ 36 انصارالمهدی (عج) استان زنجان، اظهار داشت: بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گرفته و با بومی و محلی‌سازی این توانمندی‌ها، عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه کاشت درختان مثمر و غیرمثمر در پادگان‌ها به منظور توجه به اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های پادگان‌ها در زمینه جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی ضروری است.

استفاده بهینه از ظرفیت‌های پادگان‌ها در زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، استفاده بهینه از ظرفیت‌های پادگان‌های سپاه را از برنامه‌های اصلی سپاه و بسیج عنوان کرد و افزود:‌ باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اصول 12گانه اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: مقام معظم رهبری این اصول را برای داشتن اقتصادی پایدار و شکوفا همواره مورد تأکید قرار داده‌اند.

حسینی شش اصل از این اصول را مربوط به اقدامات مردم در زمینه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: شش اصل دیگر نیز با کمک و همیاری دولت حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اصول اقتصاد مقاومتی بسیج و سپاه، آگاه‌سازی و روشنگری را در برنامه‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: باید دولت نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

تعمیق فرهنگ کار و تولید از تأکیدات رهبری است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تعمیق فرهنگ کار و تولید را از اصول مورد تأکید رهبری عنوان کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد از طریق تکیه به مردم از دیگر اصول محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه است، یادآور شد: باید آحاد مردم، دستگاه‌های اجرایی و بسیج و سپاه در این زمینه پیشگام باشند.

حسینی با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: این دو نهاد در اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها از دیگر اصول مورد تأکید مقام معظم رهبری است، ادامه داد: تقویت خودباوری و خوداتکایی از دیگر تأکیدات در این زمینه است.

اجرای طرح‌های بومی و محلی اقتصاد مقاومتی

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اجرای طرح‌های مختلف به منظور بومی و محلی کردن اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود:‌ این طرح‌ها به منظور تحقق اصلاح الگوی مصرف اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های بومی و محلی در مرحله آماده‌سازی است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری و در سال آینده این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

گفتنی است، همزمان با پنجمین روز از منابع طبیعی با شعار روز منابع طبیعی، بسیج سازندگی و جوامع محلی برنامه مشترک درختکاری با همکاری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان برگزار شد.

کاشت نهال توسط مسئولان استان زنجان از جمله آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در تیپ 36 انصارالمهدی (عج) استان زنجان از برنامه‌های این روز بود.

برگزاری صبحگاه مشترک از دیگر برنامه‌های روز پنجم هفته منابع طبیعی بود که به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی، این برنامه برگزار نشد.

انتهای پیام/73003/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول