اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

56 درصد مساحت زنجان جنگل و مرتع است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان گفت: 56 درصد مساحت استان زنجان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

56 درصد مساحت زنجان جنگل و مرتع است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی ظهر امروز در مراسم درختکاری در تیپ 36 انصارالمهدی (عج) استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر فرهنگ صیانت از منابع طبیعی به همکاری سپاه و بسیج نیازمند است.

وی با بیان اینکه همکاری بسیج و سپاه در کاشت درختان مثمر و غیرمثمر در مناطق مختلف باید به عنوان الگویی مورد توجه باشد، افزود: هر جا این دو نهاد ورود یافته است، اقدامات مطلوبی در آن حوزه انجام شده است.

*توجه به تاکیدات رهبری در زمینه منابع طبیعی

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف اقتصادی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای توجه به منویات مقام معظم رهبری انجام شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود و منابع طبیعی باید مورد تاکید باشد، خاطرنشان کرد: ‌اصلاح الگوی مصرف در منابع طبیعی بیشتر صدق می‌کند.

عباسی با اشاره به اینکه ضروری است در زمینه منابع طبیعی به اصلاح الگوی مصرف توجه بیشتری شود، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه اصلاح الگوی مصرف نیز صورت گیرد.

وی بر ضرورت استفاده مناسب از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: باید از منابع طبیعی به گونه‌ای استفاده شود که برای نسل‌های آینده نیز ماندگار باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان 22 هزار و 164 کیلومتر مربع مساحت دارد، خاطرنشان کرد: 56 درصد مساحت استان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تنها چهار درصد استان دارای جنگل است، خاطرنشان کرد:‌ باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

*منابع طبیعی یکی از ظرفیت‌های زنجان است

عباسی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان یکی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان است، افزود: باید از این ظرفیت در بخش‌های مختلف توسعه کشور استفاده شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داد و افزود: نهاد مقدس بسیج و سپاه نیز با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه توسعه و آبادانی استان به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته اقدامات مطلوبی را انجام می‌‌دهند.

*ورود موفق بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلف

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به ورود موفق بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلف یادآور شد: ورود این دو نهاد در زمینه صیانت از منابع طبیعی نیز مثمرثمر است.

وی تزریق اعتبارات و تسهیلات را موجب اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی در این زمینه عنوان کرد و افزود: برای لبیک‌گویی به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در راستای توسعه و آبادانی استان با توجه به منابع طبیعی گام برداشت.

*شهدا و رزمندگان درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ادامه راه شهدا و رزمندگان تصریح کرد: شهدا و رزمندگان درخت انقلاب اسلامی را کاشتند و امروز ادامه‌دهندگان راه شهدا این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز نهال انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا  و پاسداری از کیان اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است، یادآور شد: باید جانفشانی و ایثارگری‌های رزمندگان مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه در عرصه‌های مختلف افزود: پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی بر عهده این دو نهاد تاثیرگذار بوده و تاکنون اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات قرارگاه خاتم و کوثر در عرصه سازندگی در عمران و آبادانی جامعه تاثیرگذار است، تصریح کرد: باید این اقدامات در مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول