اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

افزایش 214 درصدی کشف هروئین در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان‌ با اشاره به افزایش 214 درصدی کشف هروئین در این استان، گفت: ‌بر‌خلاف هروئین کشف تریاک در مدت زمان جاری 49 درصد کاهش یافته است.

افزایش 214 درصدی کشف هروئین در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا صالحی بعدازظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده، اغلب افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، از نظر تحصیلی در سطح پایینی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون معتاد در کشور وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد 94 درصد را مردان و شش درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه 13.5 درصد از معتادان را بیکاران تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین 10 درصد از این افراد گروهی هستند که از کار اخراج شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 23 ‌درصد از افراد به علت حس کنجکاوی به اعتیاد رو آورده‌اند، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده همچنین علت اعتیاد 14 درصد از افراد نیز وجود مشکلات روانی است که دارند.

صالحی همچنین با بیان اینکه 18.4 درصد از معتادان بر اثر لذت به این ماده گرایش پیدا کرده‌اند، گفت: 13.2 درصد از معتادان نیز علت اعتیاد خود را استفاده تفریحی از مواد مخدر عنوان کرده‌اند.

*افزایش 214 درصدی کشف هروئین در زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 214 درصدی کشف هروئین در استان تا روز 18 اسفند ماه امسال اضافه کرد: همچنین برخلاف هروئین، کشف تریاک در مدت زمان جاری 49 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین به افزایش 88 درصدی کشف حشیش در استان نیز اشاره کرد و گفت: کشف قرص افدرین نیز در این مدت افزایش 52 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر نشان می‌دهد که اعضای باندها نسبت به دوستان خود بی‌اعتماد شده‌اند.

صالحی در ادامه با اشاره به کاهش 16 درصدی افراد دستگیری شده در زمینه مواد مخدر افزود: همچنین تا 18 اسفند، امروز 244 دستگاه خودرو نیز در این زمینه توقیف شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای 31 طرح در زمینه مواد مخدر اضافه کرد: از بین دستگیرشدگان در زمینه مواد مخدر 31 درصد در رده سنی 15 تا 30 سال قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین با بیان اینکه 56 درصد از دستگیرشدگان در رده سنی 30 تا 45 سال قرار داشتند، افزود: در مجموع 87 درصد دستگیرشدگان را در این زمینه افراد 15 تا 46 سال تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/73005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول