اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادواره «مثل مالک» در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین یادواره سردار شهید حاج یونس زنگی‌آبادی با عنوان «مثل مالک» فروردین‌ماه سال آینده در کرمان برگزار می‌شود.

یادواره «مثل مالک» در کرمان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام هادی زنگی‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از برگزاری دومین یادواره سردار شهید حاج یونس زنگی‌آبادی با عنوان «مثل مالک» خبر داد و اظهار داشت: این یادواره در 16 فروردین‌ماه سال آینده در زادگاه وی واقع در فاطمیه‌اعظم شهر زنگی‌آباد برگزار می‌شود.

وی با درخواست از علاقمندان در پاسداشت این شهید والامقام تصریح کرد: فراخوان شعر، عکس، پوستر، نقاشی، خاطره، فیلم، آثار مستند و مکتوب در راستای غنای یادواره به منظور معرفی شخصیت این شهید والامقام انجام گرفت.

وی از حضور سرداران، همرزمان شهید زنگی‌آبادی و یادگاران دفاع مقدس در این یادواره خبر داد و ابراز داشت: نمایشگاه‌ شهدای شاخص استان کرمان و عرضه محصولات فرهنگی در حین این یادواره برپا و عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای زنگی‌آباد در کنار سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی انجام می‌شود.

زنگی‌آبادی عنوان کرد: یادواره «مثل مالک» با سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد و روایت‌گری سردار حسنی‌سعدی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید یونس زنگی‌آبادی در سال 1340 در خانواده‌ای مستضعف و متدین در روستای زنگی‌آباد کرمان به دنیا آمد که در هنگام فوت پدرش 12 سال بیشتر نداشت و در کنار درس خواندن برای تامین هزینه خانواده به کارگری روی آورد در تظاهرات و حرکت‌های انقلابی نقش جدی داشت که تدبیر، شجاعت و جسارت او در عملیات کربلای 5 موجب شد تا نام وی تا ابد در کنار مردان بزرگ این سرزمین جاودانه شود.

قسمتی از وصیتنامه شهید یونس زنگی‌آبادی: شهادت افتخاری است برای من، آن را مانند عسل شیرین می‌یابم و دشمنان این را بدانند که اگر ما در راه اسلام شهید می‌شویم، پایه و استقامت مسلمانان قوی‌تر می‌شود، من از خدای تبارک و تعالی می‌خواهم که این هدیه کوچک که جسم و جانم است از من بپذیرد و مرا از بندگان صالح خود قرار دهد.

انتهای پیام/80028/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول