اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:

یادواره شهدای زن پیام‌آور مقاومت زنان است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: برگزاری یادواره زنان شهید، پیام‌آور مقاومت زنان ایران اسلامی است.

یادواره شهدای زن پیام‌آور مقاومت زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن شاهوارپور در یادواره یک هزار و 575 شهیده زن خوزستان که عصر امروز در تالار اجتماعات امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: زنان شهیده کشور شهید راه ولایت هستند که امروز وظیفه داریم یاد و خاطره آنها را برای همیشه زنده نگه داریم و فرهنگ ایثار و شهادت آنها را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه اولین کسی که شأن شهدا را یاد کرده است، خداوند متعال در قرآن کریم است، ادامه داد: با وجود اینکه مدت زیادی از جدایی شهدا از جامعه می‌گذرد، جامعه در حال حیات است و ما به زندگی خود ادامه می‌دهیم؛ اما همچنان یاد شهدا در خاطره‌ها زنده مانده و برگزاری یادواره‌هایی از این دست نشان می‌دهد که آن بزرگواران مایه سربلندی و عزت ملت ایران هستند.

*عزت انقلاب وابسته به شهداست

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با اشاره به اینکه یادواره زنان شهید پیام‌آور مقاومت زنان است، خاطرنشان کرد: اگر این ایثارگران از جان خود نمی‌گذشتند و در مقابل متجاوزان نمی‌ایستادند، امروز این آزادگی را نداشتیم و مانند کشورهای مستعمره، تحت ظلم بودیم؛ پس عزت انقلاب وابسته به شهداست.

وی تصریح کرد: اگر یک متر از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد؛ مدیون بزرگواری این ایثارگران است و نسل انقلاب وظیفه دارد، مسیر شهدا را طی کرده و در برابر تهدیدات و تحریم‌ها، مجاهدت شهدا را ادامه دهند.

*زنان ایرانی مثل همیشه در صحنه بودند

شاهوارپور اضافه کرد: در مسیری که بسیار سخت بود، زنان ایرانی کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند، در حالی که جنگیدن کار مردان است و اولویت با زنان نبود، اما شجاعانه مثل همیشه در صحنه حاضر بودند.

وی با اشاره به اینکه برای گرامیداشت یاد و خاطره زنان باید کارهای فرهنگی زیادی انجام شود، بیان داشت: پشتیبانی از جنگ، در صحنه بودن و مجاهده کردن شاخصه‌هایی هستند که مزین به وجود زنان است و تحلیل این مزیت بسیار مهم است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در پایان اظهار داشت: برگزاری این گردهمایی‌ها باید با هدف آموزش به نسل جوان باشد تا یاد بگیرند که اگر می‌خواهیم یک جامعه سالم داشته باشیم، تنها راه آن تبعیت از ولایت و پیروی از راه شهیدان زن است.

انتهای پیام/ 72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول