اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت‌: منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار کشور، متعادل کننده اکو‌سیستم و پشتوانه بخش کشاورزی بوده و دارای ارزش‌های تجاری و غیر‌تجاری فراوانی است.

منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار کرد: نقش منابع طبیعی در کنترل آبهای سطحی، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، حفظ و تولید خاک نباتی، اکسیژن، لطافت هوا، پالایش گازهای سمی، تامین غذا و پروتئین، تولید مواد دارویی و صنعتی، پناهگاه حیات وحش، تولید علوفه و چوب و ... بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: منابع طبیعی برای همه نسل‌ها و در تمام عصرها آفریده شده است و حفظ این منابع برای نسل‌های آینده باید هدفی بزرگ قلمداد شود.

خطیب جمعه چناران با اشاره به گزارش رئیس سازمان حقوق بشر گفت: این گزارش به لحاظ شکلی و محتوایی با گزارش‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد.

تاجی افزود: نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ استکبار به بهانه حقوق بشر بیشترین ظلم را به بشریت روا می‌دارند، اما جای تاسف است که مردم مظلوم سوریه توسط تروریست‌های مورد حمایت غرب و استکبار قتل‌عام می‌شوند و مردم مظلوم بحرین برای رسیدن به حقوق اولیه خود تحت فشار حاکم جور هستند و شیعیان مظلوم پاکستان در خون خود می‌غلتند ولی هیچ نهاد بین‌المللی و حقوق بشری در حمایت از آنها عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

امام جمعه چناران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه یکی از نمونه‌های انفاق حرام یعنی رشوه را نام برد و گفت: یکی از بلایای بزرگی که از گذشته‌های دور گریبانگیر بشر بوده و امروز با شدت بیشتر ادامه دارد بلای رشوه‌خواری است که یکی از بزرگ‌ترین موانع اجرای عدالت اجتماعی بوده و سبب می‌شود عده‌ای فرصت‌طلب منافع طبقات ضعیف را تصاحب کنند.

تاجی افزود: اگر باب رشوه‌خواری در جامعه گشوده شود‌، قوانین نتایج معکوس خواهد داد زیرا سرمایه‌داران هستند که قدرت پرداخت رشوه دارند و قوانین بازیچه آنها برای ظلم و تجاوز به حقوق ضعفا خواهد شد لذا در هر جامعه‌ای که رشوه نفوذ کند شیرازه آن از هم پاشیده می‌شود و ظلم، فساد و تبعیض در همه سازمان‌ها نفوذ کرده و از عدالت و قوانین جز نام چیزی باقی نمی‌ماند؛ در اسلام مسئله رشوه به شدت مورد سرزنش قرار گرفته و یک گناه کبیره محسوب می‌شود.

انتهای پیام/70009/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول