اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی:

آباد ساختن منابع طبیعی وظیفه و تکلیف همگانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آباد ساختن منابع طبیعی وظیفه و تکلیف همگانی محسوب می‌شود.

آباد ساختن منابع طبیعی وظیفه و تکلیف همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عباس خاک در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند متعال زمین، طبیعت و منابع طبیعی را در اختیار بشر داده تا انسان از این منابع الهی استفاده کند.

وی با بیان اینکه برای نگهداری از منابع طبیعی باید اقدامات لازم انجام شود، افزود: باید از این بستر همه افراد به نحو مطلوبی استفاده کنند.

*رفتار انسان با منابع طبیعی باید مهربانانه باشد

مدیرکل آموزش و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رفتار با منابع طبیعی باید مهربانانه باشد، خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری مطلوب از منابع طبیعی باید رفتار انسان با منابع طبیعی مطلوب باشد.

استان زنجان در زمینه منابع طبیعی از استان‌های برتر است و در این زمینه رتبه‌های مطلوبی کسب کرده است.

خاک با اشاره به اینکه درخت در قرآن کریم به کلمه طیبه اشاره می‌کند، افزود:‌ مراد از این کلمه ائمه معصومین (ع)، انسان کامل و توحید است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) بزرگترین درخت کار و آبخیزدار محسوب می‌شود، یادآور شد: ائمه اطهار (ع) همواره در زمینه منابع طبیعی تاکیداتی را ارائه کرده‌اند.

*ضرورت استفاده مطلوب از منابع طبیعی

مدیرکل آموزش و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حمایت مادی و معنوی انسان بستگی به منابع طبیعی دارد، افزود: باید از منابع طبیعی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه 300 آیه از آیات الهی در قرآن مربوط شناخت خداوند متعال از طریق مراجعه به طبیعت است، افزود: باید برای خداشناسی، انسان با طبیعت مانوس باشد.

خاک با اشاره به اینکه روایات متعددی در زمینه استفاده مناسب از منابع طبیعی از ائمه معصومین (ع) روایت شده است، تصریح کرد: ‌یک‌هزار آیه برای حفظ خاک، منابع طبیعی، کشاورزی در اختیار جامعه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه هزار روایت در خصوص منابع طبیعی استخراج شده است، افزود: باید این روایت مورد توجه قرار گیرد.

*درختکاری صدقه محسوب می‌شود

مدیرکل آموزش و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 700 آیه در خصوص صدقه به دست رسیده است، خاطرنشان کرد: درختکاری صدقه محسوب می‌شود.

وی آباد کردن منابع طبیعی را وظیفه و تکلیف همگانی عنوان کرد و گفت: باید مسئولان از همه امکانات برای حفظ منابع طبیعی استفاده کنند.

 

 خاک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص منابع طبیعی تصریح کرد: مشارکت‌طلبی مردم از تاکیدات رهبری در خصوص منابع طبیعی است.

انتهای پیام/73003/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول