اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

نبود احسان در جامعه فحشا به وجود می‌آورد/لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسانی که خود را بی‌نیاز می‌بیند دست به سرکشی و نافرمانی خواهد زد ثمره این اتفاق را رواج فحشا در جامعه بیان کرد.

نبود احسان در جامعه فحشا به وجود می‌آورد/لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ‌در دیدار مدیران و کارکنان دو نهاد کمیته امداد امام خمینی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه اگر انسان پول خود را در راه احسان به هم‌نوعان و نیکوکاری صرف نکند، فسادآور خواهد شد گفت: فحشا نخستین پیامد این رفتار ناپسند است.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: انسانی که تنها در فکر مال‌اندوزی بوده و خود را به لحاظ مالی بی‌نیاز ببیند دست به سرکشی و طغیان خواهد زد که سرانجام آن غوطه‌ور شدن در گرداب مفاسد و بلایا است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان چنین فردی را نگون‌بخت و متضرر در دنیا و آخرت معرفی کرد و افزود: با احسان به دیگران جلوی این فجایع گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهرودی در ادامه با بیان اینکه خداوند برای انسان سه نوع حیات طبیعی، حیوانی و انسانی یا همان معنوی در نظر گرفته است تصریح کرد: هدف خداوند از خلقت انسان تربیت وی و بازگشت موجودات به کمال مطلق و همان ذات لایزال الهی است.

وی با تاکید بر اینکه برای هر کدام از موجودات عالم مرحله‌ای از کمال تعریف شده است حیات را موجب سوق دادن انسان به سوی کمالات عنوان کرد و افزود: اگر حیات وجود نداشته باشد رشد و حرکت و تلاشی هم در کار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان حیات طبیعی را همان حیات تکوینی نام برد و در توضیح آن گفت: در این نوع از زندگی موجودات نقشی در روند آن نخواهند داشت، چراکه در اختیار آنها نیست.

حجت‌الاسلام شاهرودی با بیان اینکه این حیات هدف نیست بلکه خداوند آن را به عنوان ابزار و وسیله در اختیار انسان قرار داده است تفاوت انسان با سایر جانداران را حیات انسانی و معنوی دانست و از این نوع حیات به عنوان امتیازی نام برد که می‌تواند انسان را رشد داده و به جایگاهی که شایسته وی است برساند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان احسان نموده تا در مسیر زندگی همین مسئله را سرمشق خود قرار دهد خاطر نشان کرد: احسان به دیگران که در واقع همان پرداخت صدقات و زکات است موجب بهره‌مندی از پاداش‌های چند برابر از سوی یزدان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ثمره برخی احسان‌ها تنها به یک شخص برمی‌گردد تاکید کرد: بعضی از مصادیق احسان و نیکوکاری موجب سود و منفعت برای تمام جوامع بشری خواهد بود.

حجت‌الاسلام شاهرودی درخت‌کاری را از جمله این موارد عنوان کرد و افزود: افزایش جنگل‌ها موجب استفاده تمام مردم از هوای پاک و بهره‌مندی جهانیان از سلامت جسمی و روحی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اگر درختان جنگل‌ها قطع نمی‌شد خشکسالی در جوامع به بار نمی‌آمد تصریح کرد: حتی سدها نیز نباید بیش از اندازه ساخته شوند و در این زمینه باید دقت کافی صورت گیرد.

وی به آیات و احادیث مبنی بر لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره و خاطر نشان کرد: باید این سرمایه و گنجینه خدادادی برای نسل‌های آینده باقی بماند.

حجت‌الاسلام شاهرودی درختکاری را به مثابه یک احسان بزرگ عنوان کرد و با اشاره به اضافه شدن اینگونه کارها در فهرست اعمال صواب انسان گفت: معنای باقیات و صالحات هم به جاگذاشتن چیزی است که خیر و منفعت آن به دیگران برسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به وفور نعمات در استان کردستان تصریح کرد: اگر برخی تنگ‌نظری‌ و مانع‌تراشی‌ها برای سرمایه‌گذاران پیش نیاید دیگر در این استان کسی بیکار و فقر نخواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی کردستان در راستای دستگیری از نیازمندان کمک به فرزندان مددجویان و رساندن آنها به درجات بالای علمی را یکی از توفیقات بزرگ این نهاد حمایتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 5 نفر از این مددجویان با کمک‌های کمیته امداد حضرت امام در استان کردستان موفق به اخذ مدرک دکتری شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان تربیت این افراد را علاوه بر رساندن آنها به موفقیت موجب کمک آنها به افراد هم‌نوع خود دانست و خاطر نشان کرد: این نشان‌دهنده توانمند سازی مادی و علمی است که در این نهاد به خوبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/79012‌/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول