اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان:

آموزش مقدمه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: آموزش مقدمه این کار است.

آموزش مقدمه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین گراییلی در جمع کارکنان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار داشت: پژوهش و اطلاع‌رسانی نیز در تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تاثیرگذار هستند.

وی افزود: برای تحقق تاکید مقام معظم رهبری باید دیدارهای چهره به چهره با روستاییان و جلسات توجیهی با نخبگان و مدیران برگزار شوند.   

مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی ضروری است

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم در این زمینه با مسئولان همکاری کنند دستیابی به موفقیت امکان‌پذیر است، در غیر این صورت نباید انتظار موفقیت داشت. 

گراییلی خاطرنشان کرد: نتیجه تمامی برنامه‌ها و تلاش در زمینه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی باید اصلاح نگاه مردم باشد.

وی ادامه داد: برای جلب مشارکت مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی باید راهکارهای لازم اندیشیده شود تا مردم منابع طبیعی را از خود دانسته و با اراده از آن حفاظت کنند.

نادیده گرفتن نقش مردم موجب رویگردانی آنها از منابع طبیعی و تخریب آن می‌شود

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان تاکید کرد: نادیده گرفتن نقش مردم در این زمینه موجب رویگردانی مردم از منابع طبیعی و تخریب بیشتر آن می‌شود.

گراییلی دیدارهای چهره به چهره با مردم به ویژه روستاییان، برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های بازدید از جنگل و مرتع با هدف نشان دادن آثار مثبت حفظ و آثار منفی تخریب منابع طبیعی را در راستای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی ضروری دانست.

به گفته وی، احادیث و روایات متعددی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی وجود دارند که در یکی از این‌ها پیامبر (ص) بهشت را برای کسانی که مسئول حفاظت از جنگل هستند واجب دانسته و در حدیث دیگری امام جعفر صادق (ع) فرمودند نگریستن به سبزه، آب روان و روی زیبا به چهره انسان روشنی می‌بخشد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان تاکید کرد: این احادیث و روایات بیانگر اهمیت منابع طبیعی در زندگی انسان هستند.

انتهای پیام/83003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول