اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد

اجرای طرح‌های مرتع‌داری نباید موجب نابودی منابع طبیعی شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای طرح‌های مرتع‌داری نباید به قیمت از بین رفتن منابع طبیعی باشد.

اجرای طرح‌های مرتع‌داری نباید موجب نابودی منابع طبیعی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلیل آقاجان‌لو در جلسه‌ روز آموزش و پژوهش به مناسبت هفته منابع طبیعی با بیان اینکه همکاری و تعامل نزدیک تشکل‌های غیردولتی می‌تواند در ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی کارساز باشد، اظهار داشت: موضوع منابع طبیعی در نگاه عموم مردم محدود به جنگل و درخت است در حالی که این مقوله شامل آب، خاک و هوا نیز می‌شود.

وی استفاده اصولی از این منابع را یادآور شد و ادامه داد: اجرای طرح‌های مرتع‌داری نباید به قیمت از بین رفتن منابع طبیعی باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بر لزوم ارتقای سرانه فضای سبز و جنگل‌کاری در استان تاکید کرد و افزود: با بهره‌برداری اصولی، صحیح و مدیریت می‌توانیم در این راستا گام برداریم.

به گفته آقاجان‌لو فعالیت‌های منابع طبیعی در دو بخش مکانیکی (آبخیزداری) و بیولوژیکی در بخش‌های منابع طبیعی با تکیه بر دانش بومی است.

وی با اشاره به بالا بودن فرسایش خاک در ایران و کاهش سرانه آب با تاکید بر اینکه باید بحث مدیریت در منابع طبیعی را جدی بگیریم بر لزوم برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی با محوریت منابع طبیعی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه کارشناس واحد ترویج و آموزش این اداره کل نیز در سخنانی گرم شدن کره زمین را در پایین آمدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی مهم دانست و گفت: آلودگی‌ها هوا و به وجود آمدن ریزگردها موجب پراکندگی بارندگی‌ها شده تا اهمیت و توجه به حفاظت از آب و خاک در اولویت قرار گیرد.

جوادی وجود پوشش گیاهی مرتعی با تراکم مناسب را در حفاظت از فرسایش خاک و فعالیت‌های بیولوژیکی مهم دانست.

وی در پایان سخنانش احساس مسئولیت درباره طبیعت و منابع آن را متذکر شد.  

انتهای پیام/2308/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول