اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار نکا:

‌‌137 هکتار از منابع طبیعی مازندران محل ‌دفن زباله شده است

خبرگزاری فارس: ‌فرماندار نکا گفت: براساس آمار اعلام شده بیش از 137 هکتار از منابع طبیعی مازندران در جنگل در اختیار معدن و دفن زباله است که باید کنترل شود.

‌‌137 هکتار از منابع طبیعی مازندران محل ‌دفن زباله شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا، علی رجبی ‌بعدازظهر امروز ‌در همایش‌ د‌وستداران طبیعت در سالن امیرالمومنین ارشاد نکا با تاکید بر پلاک‌کوبی درختان در سطح شهرستان گفت: باید با شناسنامه دار کردن درختان برای آنان ارزش قائل شویم. 

وی‌ افزود: براساس آمار اعلام شده بیش از 137 هکتار از منابع طبیعی مازندران در جنگل در اختیار معدن و دفن زباله است که باید کنترل شود.

 

 

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و نگهداری آن باید ابتدا از درون خودمان و فرهنگ‌سازی از خانه و خانواده شروع و در جامعه بسط و گسترش یابد 

سید عزت‌الله حسینی معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز ‌ اظهار داشت: دانش بومی مردم و اطلاعات آنان در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی از بسیاری کارشناسان بیشتر است.

وی افزود: باید درباره منابع طبیعی در بطن جامعه و فرهنگ بومی منطقه ورود کنیم تا به‌درستی به اهداف بلند خود دست یابیم.

حسینی گفت: ارزش اکوسیستمی منابع طبیعی و جایگاه حفظ تنوع ژنتیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری، ارزش اکوسیستمی منابع طبیعی را شامل کنترل گرد و غبار، تولید اکسیژن، ایجاد فضای درمانی و... عنوان کرد و یادآور شد: باید با حفظ اکوسیستم، منابع مختلف حیات خود را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: پیچیدگی منابع طبیعی بسیار بالاست و به همین دلیل باید با استفاده از دانش بومی برای حفظ و صیانت آن تلاش کنیم.

حسینی با بیان اینکه سالانه بیش از 800 گونه جانوری و گیاهی در حال انقراض است خاطرنشان کرد: این مسئله به صورت تصاعدی بالا می‌رود و باید چاره اندیشی شود.

وی گفت: ایجاد کارگاه مشورتی از جمله مسائلی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گرفته و حفظ منابع طبیعی فرهنگ سازی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی نکا نیز گفت: با افزایش جمعیت، نیاز انسان به جنگل و منابع طبیعی افزایش یافته و در این رابطه طمع و تخریب جنگل نیز افزایش یافته است.

علیرضا محمدنژاد یادآور شد: صیانت از جنگل نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است و در این راستا باید مسئولان و مردم همگام با هم حرکت کنند..

به گزارش فارس، در این مراسم از شوراها، دهیاران، مراقبان طبیعت، کارکنان و بازنشستگان موفق در منابع طبیعی تجلیل شد.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول