اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایلام در مجلس:

مسئولان بیانات رهبری را در حوزه منابع طبیعی محقق کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان چرداول، ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان منابع طبیعی بیانات رهبری را در این حوزه محقق کنند.

مسئولان بیانات رهبری را در حوزه منابع طبیعی محقق کنند

احمد شوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: منابع طبیعی از موهبت‌های الهی بوده که باید همه در صیانت و حفاظت از آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: در اسلام به درختکاری سفارش اکید شده تا جایی که ائمه اطهار (ع) خود اقدام به غرس نهال می‌کردند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: منابع طبیعی از مهم‌ترین عوامل حیات در زمین است که باید همه قدر این نعمت الهی را بدانند.

شوهانی تصریح کرد: با توجه و عنایت به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نگهداری و حفظ منابع طبیعی باید در این راستا تلاش بیشتری صورت پذیرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان چرداول، ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع طبیعی و جنگل‌ها در حفظ حیات بشری نقش مهمی داشته و دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های گرد و غبار طی سال‌های اخیر ضرورت توجه به این حوزه دوچندان شده که باید مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه بروز بیماری‌ها در جنگل‌ها، خشکسالی‌های پی‌درپی، بارش گرد و غبار خسارات فراوانی را به منابع طبیعی و جنگل‌ها وارد کرده است.

شوهانی تصریح کرد: با توجه به اعلام کارشناسان امر در حوزه منابع طبیعی در حال حاضر حدود 50 درصد از درختان بلوط در حوزه زاگرس خشکیده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان چرداول، ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: این آمار و رقم بسیار بزرگی است که باید همه مسئولان در این راستا توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان ایلام در این راستا وظیفه سنگین‌تری داشته که باید در راستای مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط ایلام تلاش کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: هرگونه کوتاهی در این حوزه از هیچ‌کس پذیرفته نیست و باید همه دست به دست هم داده تا از این میراث حیات انسان‌ها نگهداری کنیم.

انتهای پیام/2246/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول