اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

فعالیت 1400 کانون فرهنگی مساجد در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در این استان یک‌هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و 394 کانون روستایی فعالیت دارد.

فعالیت 1400 کانون فرهنگی مساجد در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان فرهنگی مساجد استان فارس اظهار داشت: امروز مهم‌ترین نسخه‌ای که دشمن برای کشور ما پیچیده در قالب جنگ نرم است و پاسخ این جنگ نیز جز در مباحث فرهنگی و هنری و از پایگاه‌های مساجد نیست.

وی افزود: کانون‌های مساجد باید تمام توجه خود را بر منویات رهبری قرار دهند و از این فرصتی که نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده، نهایت استفاده مطلوب را ببرند.

همتی با تأکید بر اینکه فعالان کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد باید اصل ولایتمداری را مورد توجه قرار دهند، بیان کرد: تعالی و پیشرفت جامعه در امور معنوی و همچنین موفقیت در کارها در سایه توجه به این اصل محقق می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: اگر ولایتمداری محور فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نباشد خود این کانون‌ها می‌تواند تبدیل به یک آسیب شود.

این مسئول با بیان اینکه ولایتمداری تنها نسخه فرهنگی و هدایت جامعه ماست، ابراز داشت: کانون‌های مساجد با فضا و مخاطبانی سر و کار دارند که می‌توانند با استفاده از الگوهای دینی و بومی قابلیت‌ها را به جامعه و جوانان عرضه کنند تا بتوان در سطح بین‌المللی الگوهای جامع و فاخری از سبک زندگی ایرانی اسلامی ارائه کرد.

فارس استانی پیشگام در فعالیت کانون‌های مساجد

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در این مراسم بیان کرد: تعداد کانون‌های مساجد از 155 کانون در سال 84 به یک‌هزار کانون فرهنگی در سال جاری رسیده است.

رضا باقری تصریح کرد: فارس از استان‌های پیشگام و موفق در کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور است که در این راستا توسعه کانون‌های فرهنگی مساجد در شهرستان‌ها و روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی برگزاری کنگره نخبگان روستایی، کارگاه آموزشی کتابداران مساجد، کارگاه آموزشی مسجدبلاگ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد این استان در حرم شاه‌چراغ (ع)، افتتاح سایت دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس و برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان را از دیگر فعالیت‌های شاخص کانون‌های مساجد فارس در سال جاری عنوان کرد.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس اضافه کرد: 361 کتابخانه کانون‌های مساجد در فارس با حدود 120 هزار جلد کتاب، به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهند.

باقری تصریح کرد: تعداد کانون‌های تخصصی فارس نیز از 10 کانون در سال 87 به 32 مورد در سال 91 رسیده است.

باقری در ادامه سخنان خود شاخص‌ترین فعالیت‌های ستاد کانون‌های مساجد فارس را بحث عفاف و حجاب دانست و افزود: در بحث عفاف و حجاب همایش آموزشی با همین عنوان برای مربیان عفاف و حجاب در شیراز برگزار شد.

به گزارش فارس، در این مراسم از 130 نفر از اعضای برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد،‌ ائمه جماعات، مدیران و رابطان کانون‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول