اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد

فعالیت 15 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 15 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت 15 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی طاهریان ظهر امروز در مراسم بیستمین سالروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: دشمن بعد از جریان جنگ تحمیلی و ناکامی در عرصه‌های نظامی، مسیر تهاجم خود را در عرصه فرهنگ آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با درک این خطر دستوراتی به سازمان‌های متولی فرهنگی دادند که بر این اساس طرحی به شورای انقلاب فرهنگی داده شد و در تاریخ 18 اسفند 1371 بر اساس مصوبه 302 مجموعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه بیش از 15 هزار کانون فرهنگی در کشور فعال است، افزود: بالغ بر 10 هزار کتابخانه (4 هزار و 500 کتابخانه مخزن‌دار، 5 هزار و 500 کتابخانه باز) در شبستان مساجد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: به فضل خدا و همت اعضای کانون‌ها و ائمه جماعات، توانسته‌ایم که نقش تبلیغی مساجد را احیا کنیم.

طاهریان مهمترین کارکردهای مساجد را برشمرد و افزود: کارکرد عبادی، سیاسی، هنری، رسانه‌ای مهمترین کارکرد مسجد است که به خوبی نقش خود را در این زمینه‌ها ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری از این مجموعه مطالبه کرده‌اند داشتن مسجد تراز اسلامی است که باید بتوانیم با کمک و همت اعضای کانون‌ها، انتظارات مقام معظم رهبری را برآورده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تمام حرکت‌های اسلامی از صدر اسلام تا کنون از مسجد بوده است.

امیر خجسته با بیان اینکه انقلاب ما از مسجد شروع شد، افزود: امروز در مقابل فعالیت‌های خوب کانون‌های مساجد، نظام کفر جهانی با بیش از 100 ماهواره و 435 سایت علیه مساجد طراحی‌های ضد فرهنگی در جهان انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کانون‌ها سربازان جنگ نرم علیه کفر جهانی هستند که تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عشق و ایثارگری را به اعضای کانون‌ها آموزش می‌دهد و آنان را به عنوان سربازان ولایت تربیت می‌کند.

در پایان مراسم از 30 نفر از ائمه جماعات، مسئولان هیئت امنا و مدیران کانون‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/2499/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول